RR Ravensmartnen sista träningen 080223

Skidspåret var frusen tösnö, vilket innebär istort sett is... Jag sätter ned skidorna i spåret, selar på Mixo och ger start-kommandot. Det går alltid fortast i början. Just detta spår är till en början uppförsbacke- jag behöver inte göra mycket mera än hålla balansen och hjälpa till med att staka.
Därefter så lungnar den Gule ned sig och övergår i en mindre hysterisk fart. Men-ändock, när det är nedför så kopplar jag lös selen och har honom intill mig, för det är som att åka på räls, att ploga på skidor i detta före är hart när omöjligt! Känner mig som en spårvagn som löper amok, utan möjlighet till broms.
Mixo är väldigt lyhörd för sssssssssssakta kommandot och "med mig" (kommandon som jag hoppas ha nytta av i det kommande viltspåret)som jag använder när jag bedömer det som en fara för min omedelbara säkerhet att färdas i dylikt tempo. Men attans vad kul det är! i en 90 graders kurva, där det dock var platt mark, hamnade jag på näsan, men det gick bra - inga skador!! En stor skillnad i hur Mixo drog sedan förra veckan, poletten har nog ramlat ned igen.

På träningen deltog vi i fältarbetet idag-gick sådär...Fast ändå bra. Första (ständigt denna första)apporten på fältet-nja, men sedan gick det bra. Tills dess att fältet var i stort sett tömt. Då fann Mixo för gott att utöka fältets storlek - ända in på marknadsområdet, fyllt av snickar som höll på att resa de små trästugor som knallarna ska sälja sina varor i, till hans stora förskräckelse!!!
Då blev det LÄÄSKIGT(öronen bak i nacken, låg kroppställning och högsta möjliga fart hem till matte, något stressad jycke kom tilbaka "var är hon, var är hon???" Allmänt skratt!! Det var så uppenbart att han inte var så särskilt nöjd med sin egna utflykt, det var så SKÖNT, när matte dök upp! (jaja dök upp och dök upp, jag var väl där jag varit hela tiden...) sedan fortsatte vi sökarbetet en liten stund till.

Vi gjorde oxå några av våra cirkuskonster, det är några nu:

Slalom, snurra, backa in mellan benen, hopp över mina ben mm. Detta är verkligen skitkul tycker Mixo, då fullständigt falnar omvärlden, det är bara vi två i "bubblan" (lånar uttrycket av Fia)


Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja det är verkligen underbart att se Mixo när ni trixar! Då är han som uppslukad av matte samtidigt som svansen viftar - oavbrutet!! Snacka om att han verkligen ÄLSKAR dessa moment! Härligt! :-)

2008-02-23 @ 19:07:56
Postat av: Fia

Den enda konst Lava kan är att hoppa över mitt ben... Vi får nog ta och hitta på lite fler konster (pensionären, den nu mera saliga, kunde ju åtminstone vacker tass och rulla runt också...)

2008-02-24 @ 20:37:23
Postat av: Lotten

just ja rulla...det var ett tag sedan-dags för uppdatering!! Tack för tipset Fia

2008-02-24 @ 21:00:33
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Jag har börjat förstå hur det känns att vara i bubblan, just nu finns poppar den fram i "kravlösa skogen" :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback