Fy 17 vad skönt :) !!! 080202

Idag var det ett gäng som dök upp på promenad/träning.

Hundar: Mixo, Driva, Disa (utan matte), Fixa, Sita (ingen matte heller), Viska, Pärla Tiili, Jokk och Korall.
Vi tog med oss hela skocken på en liten promenad ut på Lillsjön.


Vi provade även linjetag. Fy bubblan vad skönt!! Mixo kan väl så bra som nån annan. =)
Vi gjorde tre st, terrängen var lite annan än vi är vana vid: från öppen is över lättare skog.
När Mixo kom fram var det alltid två att "välja på", han hade inga problem med att byta apport, menar han kommer direkt med den först funna.
Klarade inlevereringarna i hög fart och lämnar av med precis rätt attityd. Jag själv ska träna mig i att gå med honom lös fot från övningarna oxå numera. Inte bara dit och under övningen, utan även efteråt, på väg mot gruppen. Idag gjorde vi bara helt om fot och några steg. Jag såg inga tendenser till att han hade annat i tankarna än att göra det jag tänkt. Det handlar väl mest om att matte ska koppla av säkerhetsbältet och säkerhetstänktet litegrand till...

Efter andra linjetaget så riktig kostade jag på att ge Mixo ett ärligt menat "Fy... vad duktig du blivit, två dunk med vänsterhanden på bröstkorgens sida!! Jippi!!!!!! Tjoho och hunden går i taket!! Det är man värd!

hahaha
Nu kom jag på en sak. Efter det första linjetaget, så står Ylva o jag o pratar...varpå jag "erkänner"...Såg du att han knallade på den första? Menar att han gick på tecknet innan jag sagt något.
Ylva skrattade oxå..Hon hade stått och tänkt att jag verkligen har börjat föra hund med små medel...(så små att de inte ens syns?! telepati?!)
Jag HAR under senare delen av året "bytt"", dvs reducerat storleken på linjatags signalen, jag har bantat ned den helt enkelt. Men inte till intet...

Äsch, en gång är ingen gång. Med Mixos läggning, så bortser jag från någon enstaka knallning. Det är mera KUL att han vill så mycket, det jag gör är att förvissa mig om att det inte händer flera ggr i följd. Den risken är nästan försumbar kan man säga...

Eva och Elvy (& Helena förra helgen)som inte träffat Mixo på månader var mäkta imponerade av vilken förändring vi bjöd på, och jag ska erkänna att det känns rätt så bra inuti :) Jag ser det själv, men nog värmer det att höra att andra ser det också.

PussPåPlixePlox

Åsså har jag lagt in lite bilder den 20/1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback