Den som har mest tyg vinner...=) 080216

Våren knackar på dörren och i vanlig ordning vill jag förändra...

1 Mig själv..
2 Hunden...  
3 jobbet...
4 Hemmet...



Det lixom knoppas

Så sagt å gjort...

1. Mera motion och ny hårfärg (händer inte bara på våren - det kan vara lite olika, flera ggr per år)
2. Lydnadsträning advanced på gång
3. Söka skola för att fortbilda mig ??!!
4. Köpt nya tyger =)))


image101

Döskalletyg till Kalles rum, blommigt tyg till kökssoffan och köksstolarna, och nya rutiga köksgardiner.

Var på Flatmo (tygaffären) idag. och shoppade loss...

Egentligen gick jag med ren vinst.
Gardintyget prutade hon 40 kr/m , ggr 10 m (har STORA fönster) = 400 kr + att jag fick med en duk för 130  kr, på köpet. Mest för att jag stod och velade - "ta den också, du får den på köpet", sedan slängde hon ner en trådrulle i kassen därtill. Summa förtjänster= 530 pix!

Man är ju inte mattelärare för intet!




Kommentarer
Postat av: Susodus

Du är lååångt ifrån seger där du... ;-)

"Flatmos filial"

2008-02-16 @ 23:20:12
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Det börjar samlas på hög här med.... men faktiskt har det blivit köksgardiner och kökssoffan är omkladd. Lite tyd ligger tillklippt för att bli överdrag till ett par kuddar som ska vara i kökssoffan (samma tyg som gardinerna)
Mycket tävling blir det...... antal steg, mest tyg, vad kommer härnäst?!?

Postat av: Fia

En annan intressant fråga är... VAD vinner man? ;)

2008-02-19 @ 08:52:47
Postat av: Lotten

Ett lapptäcke?? Kan det vara första pris?! =)

2008-02-19 @ 19:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback