swc dag 2

PROVDAG "ÖPPENKLASS"


vackra Kolbjörnsjön

Provet var upplagt av Fia, Anna-Lena och Birgitta.
Jag valde att delta eftersom vi har kapciteten, ofta. Även om vi inte har passerat nkl alls i officiella sammanhang.

Första par var Marie & Jod samt Ylva & Viska
Vi gick i par med Ulla & Pärla

Efter det att vi som startande blivit mottagna så kopplade man lös, de som kan/vill, strax därefter startade ett herrans oväsen i fjärran, en fingerad klappjakt, alltså..
När jakten tystnat så hade vi en transport att klara av.

Gick utmärkt för oss!

Därefter så fick vi en sökuppgift, där vi fick uppgift att först hämta in 2-3 vilt var.

inga problem!

Efter det kom eldprovet, en vattendirigering över den vik som syns ovan, skottet kom innan man nått fram till startplatsen för dirigeringen.
Svårigheten var att lyssna på föraren och ta vattenvägen ut, och inte landvägen, som iof var möjligt, men inte det uppgiften gick ut på.

Här gällde det att vara strateg , hehehe...


Efter kontroll av vind, och misstanke om att det var lätt för hunden att lockas av landvägen.
Mixo trakterades, som väntat, av landvägen.
Jag kallade in honom och vi började om..
Vinklade av ännu mera ut från land, och skickade!

Tro ni inte på självasesjutusan att det gick vägen!!
Applåder!!
Tack, den stöttande publiken!!

Därefter fortsatte sökarbetet, medan parhunden fick sin dirigeringsuppgift.

Mixo med ande i munnen

Därefter kom ny transport och en LÅNG vattenmarkering, över till andra sidan...
Mixo gick bra ut (där är han att lita på, minsann), hamnade lite fel i vind , så den and som låg i strandkanten, var lite lurig..
Matte fick IS i magen, och ...Mixo gick upp på land...funderade några sekunder och började därefter ett metodiskt sökarbete, klev i spat igen och tog anden med hem till sin glada matte.

Därpå var det dags för en dubbelmarkering på land, eller om det var två enkelmarkeringar...
Markeringarna föll i vilket fall på linje, så att den andra låg bakom den första.
Markeringsarbetet gick galant, däremot så lade Mixo ned båda för ompackning på vägen in.

(Just detta förfarande har jag konsulterat domarexpertis om, och jag känner mig rätt så lugn. Jag ska ha lite is i magen och inte göra en grej av detta)

Sist var en lurig markering, där båda hundarna placerades nära varandra vid strandkanten, skott och kast gick inne i buschen på andra sdan vassen och ut i midje höjd svischade en dummie förbi.
Markering i vassen, alltså. Markeringen gick bra , men av någon anledning så levererade Mixo dumminn till kasatren, eller vad han nu gjorde... Efter uppmaning, såkom den hem till mig iaf.

Hur som helst jag är så

SUPERNÖJD MED MIXOS INSATS DENNA DAG!
Efter första skicket på söket landade mina nerver oxå, det var bara kul därefter!!

Tack alla för dag 2!!




Kvällen fortsatte med surströmmings kalas och Logdans i Hällesjö
Citat..

En helt ljuvlig kväll


Kommentarer
Postat av: Börje

Tack Lotten för de fina dagarna hos er i Håsjö. Ja, det var en helt ljuvlig kväll med surströmmingen. Här är det bara grått och regnigt. Jag håller på med hemsidan men det är cirkus 300 bilder att jobba med så ha tålamod. Vi hörs.

Postat av: Fia

Såg att det blev 3 snarlika kommentarer från mig tidigare... inte meningen att upprepa mig, men det såg inte ut som om det kom med först!

2008-08-05 @ 20:36:49
Postat av: Eva

Av minerna att dömma håller jag med om att det inte ÄR GOTT!!!!!!!!!!! ( Men ert gäng gillar????? det verkligen????) ; )











2008-08-05 @ 21:02:34
Postat av: Lotten

håller med Fia om att man kan kamouflera det hela med massor av tillbehör, så framträder inte surströmmingen så starkt =)

2008-08-05 @ 22:36:45
Postat av: Fia

Vad skådar mitt norra öga... är provet inställt??? Vad tråkigt! :/

2008-08-05 @ 23:02:43
Postat av: Lotten

Ja, provet är inställt...Snöpligt!

Nu måste smidas nya planer, och det kvickt!!

2008-08-06 @ 08:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback