SWC DAG 1



 

Alla SWC-foton är tagna av Börje Halin, det tackar man för



 

Allteftersom dagen gick ramlade de medverkande in...

Birgitta och Börje från Järfälla med Nelly (och Chessie)
Marie & Jod, med husvagn, från Pålgård
Ulla med Pärla och Tiili, från Gevåg
Ylva med Viska, från Krokvåg
Anna-Lena & Mysak från Umeå
och
Fia & Lava från Västervik

Vi inledde med sillmiddag, eller om man så vill: middag del 1

Därefter åkte vi upp till Kolbjörnsjön och tränade markeringar:

Vi hade fyra stationer, varav en i vatten, en i vass, en på myr och en i skog. Alla med skott, några med dolda nedslag och de flesta med dold kastare.


Markeringsövning i kvadrat
Jag och Mixo, nyss klara, Birgitta och Nelly, Viska och Ylva



Vad vi gör varje dag beskrivs så bra av

Anna-Lena:
http://194.165.231.32/hemma/annalena/
Marie:
http://virus.blogg.se/
Fia
http://www.blogtown.se/blog.php?id=Lava

Så småningom lägger Börje ut på swc hemsidan oxå, då kommer det en länk dit...

Snålskjuts? Jajamen! Där kan man läsa om vad vi gör...

Här väljer jag mest att göra egna reflektioner över mitt och Mixos arbete istället (ego?!)

Markeringsarbetet har verkligen vaknat till liv igen i Mixo, han ÄR en bra markör!
Kvällens träning avlöpte mycket väl, för vår del.

Aftonen avslutades med middag, del två med grillat älgkött, nypärer och diverse såser.
Jag, värdinnan, kojade vid ett tiden, men vissa av gästerna var mera authålliga än så.
Det är oftast samma person som ansvarar för att släcka och låsa, det är så skönt när man kan lita på att det fungerar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback