Fäviken Game Fair 080725-26



FREDAG

På fredagsmorgonen packade jag, Tove och förstås, Mixo, bilen för att åka vidare västerut mot Fäviken.
Vi hade till sist bestämt oss för att åka iväg, och sova i bilen (bussen). Alla säten åkte ur, utom de två fram...och SIMSALABIM...så har vi två liggplatser!

Marie, den pärlan, hade ordnat plats för oss tillsammans med dem, och ett helt gäng andra funktionärer, på utställarcampingen.

Vi kom fram tidig eftermiddag på fredag, med våra nya parasoll, nyinköpta på Rusta.

Fredagen gick åt till lite shopping :))
Nya Lundhagsbyxor, som jag gått och suktat efter några månader. Mässpriset, som var hälften mot det ordinare, avgjorde saken!

Att det dessutom visade sig vara strech över stuss (extra plus) och knän, gjorde ju inte saken sämre.


Ungefär såna här braxor blev det

Toppen kul var förstås att Cilla, Lasse och barnen var på plats. Vi hade verkligen tid att träffas och prata.

På fredagskvällen dukades det upp med långbord och trerättersmiddag mellan husvagnarna,
21 personer var vi allt som allt.

Elvy hade som vanligt ordnat mat och fixat till alla på ett enastående vis. En RIKTIGT trevlig middag, med många gapskratt!
Framöver kvällen var vi några som gick in på nöjesområdet.
Hamnade på Logdansen, och blev mycket glatt överraskad!
Det var mycket folk, många riktigt dansanta och man behövde inte stå stilla många sekunder mellan danserna.
Så´nt gillar jag!
Under kvällen kom vi fram till att det nog berodde på mina nya byxor, som jag var tvungen att använda eftersom mina favvo vita var besudlade efter en strike på middagsbordet, orsakad av Gul som utövade lite spontanagility...
Extra krydda är när gamla elever, numera vuxna :-O, kommer fram och pratar, är så glada att ses och gärna berättar vad det blivit av dem. Att se att det går bra, höra deras berättelser och minnen om vår gemensamma tid i grundskolan värmer lärarhjärtat





LÖRDAG

En natt i bilen för mig, Tove & Mixo. Funkade faktisk riktig bra, det går bra att bädda bak i bussen med madrasser.
Jag och Kicki fick till uppgift att stå vid entren till Fäviken, för att ta emot de startande til WorkingTestet.
Under dagen pågick detsamma och det hela avlöpte väl, tittade på de stackars arbetande hundarna i värmen och hjälpte till lite med det som behövdes.

Ett stycke skjorta inköptes...

Kommentarer
Postat av: Hmmm........

.....dock en felsydd skjorta! :-D

2008-08-03 @ 22:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback