Helg i Ånge 080425-27

Via bekantas bekanta var jag medbjuden på en träningshelg i Ånge!
Vi anlände fredag kväll och kom hem söndag kväll.
Runt 30 ekipage var med, och 26 av dem var kvinnor! Varför är det så är i denna sport??!

på lördagen lottades vi in i grupper. De hade "seedat" lottningen med erfarna (välstekta) medium och råa hundförare. Det framgår inte vad jag hör till för kategori, men jag kände mig som medium.

Mixo var en av tre goldisar på lördagen och den enda på söndagen.

mitt mål med helgen var att Mixo skulle lyckas utföra apporterings arbete trots nya hundar och ny miljö. Det gjorde han!
Vi har markerat, tränat närsök, jobbat med fält etc.
Det har funkat ..Och jag borde vara jättenöjd.
Första gången vi är på en dylik sammankomst och vi kan delta!

dock inte på söndagen, då vi bjöds på Mock Trail. En fingerad klappjakt.
Jättekul träningsform!
Vi avstod eftersom det även innebar en "uppvärmning" på linjen.
På linjen ska vi inte vara - ännu, iaf inte med okända ekipage och ett 20 tal personer i publiken.

Mixo loggade ut redan på lördag kväll, och jag fungerade som funktionär under hela söndagen, utan hund.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Va kul! Att det vill sig. M fick nog ett å annat att fundera över på söndagen så det var ett (troligen) smart drag av matte att låta hanns hjärna jobba ifred.

2008-04-29 @ 11:15:01
Postat av: Anonym

Vad menar du med "borde"??
(Det har funkat .. Och jag borde vara jättenöjd)

Låter som om ni hade en jättebra lördag!

2008-04-29 @ 11:46:02
Postat av: A-L

Det var A-L som funderade ...

2008-04-29 @ 11:46:49
Postat av: Matte som borde

Vill mera än hunden ...det är det som är bordet...

2008-04-29 @ 17:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback