Passivitet leder till Aktivitet 070924

Var tog LÖrdag/Söndag vägen i hundens liv????
Passiv kille, vilket gjorde att han idag var Turboladdad när jag kom hem
På söndag var han ju med på fotboll. Men VILKEN mammagris det blivit. Att husse håller i kopplet och matte filmar fotbollsstjärnan. Det går ju, men vad SKÖNT det är när matte är tillbaka!

En ringar på vattnet effekt till:
Mixos grepp på dummisarna har märkbart förändrats till det bättre. runt 90 % är bra nu, och inte bara på de dummisar som funkast bäst, utan det är bättre, rakt över lixom.
Vi har ju mest gladapporterat någon gång då och då.
Detta verkar ha gjort susen.

I kväll fick han göra ett fält, han såg på när jag lade ut.
10 föremål (dummisar, bollar och KONGEN), i tre "korridorer", ett rutsystem 3*3, plus en längst ut.

Jodå, han skötte det riktigt bra. Bitvis släpper koncentrationen och han fastnar i nåt råtthål istället.
Ett tu tre försvann han bakom en buske, knak och brak!!
Ropade två ggr - nada!!
Just ja! Det är älgjaktstider, och 75 m bort ligger "slaktavfallsplatsen" (eller Björnåteln?, för den som vill-hu!).
Mixo kommer, stolt som en tupp med erövrat byte till matte -nja det såg ut så till en början, men nja...det var nog så att "vill ha själv" tog överhanden, till en början.
Jag tog det lugnt och kallade på honom, från ca 30m. Han släpper bytet, vänder upp mot mig, sätter sedan kurs på den stora skattkistan igen, jag sade lugnt Mixo nej, och visslade.Och då kommer han!!!
DET var värt den (detta låter inte klokt-men det är inte desto mindre sant =) snutt av kycklingfilé, jag hade i fickan!

Måste säga att det var väldans bra gjort!!

Tillsammans vandrade vi bort till fältet igen, och han plockade in några dummisar till, nu var det nästan mörkt, så en boll lämnade vi kvar.

Bravo PlixiPlox!

Kommentarer
Postat av: Lotten till Hanna

Det tyx behövas en Doktorshatt för att kunna kommentera i din Blogg. Jag NJUTER av hur du skriver och av dina betraktelser över hundar och livet.
Jag har ju kommit dithän en gång, men glömt min egen inloggning - jag återkommer!

2007-09-24 @ 22:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback