Nu är det gjort 070926

Katreringen-avbollningen.
Allt har gått bra för hunden.
Matte däremot -
Nog för att jag är en känslig kvinna med viss dragning åt dramatik, men KÄRA NÅN!

Veterinären är en god vän, så Mixo var i goda händer. Beslutet väl genomtänkt, ledig från jobbet några dagar.

Då-vid frukosten säger sonen (som har liknande dramatiska ådra som sin mor)
"Mamma-ska han vara sövd?"
"Ja"
"Men tänk om de söver han och han aldrig vaknar igen"
(Precis min morgonkänsla, men som jagats på flykten fram till detta ögonblick)
Klämkäckt, med påklistrat leende...
"De gör så MÅNGA sådana här operationer, de vet exakt vad de håller på med. Mixo kommer att vara trött och lite annorlunda några dagar, men snart är han lika glad och pigg som vanligt" (Lurar inte ens mig själv, undrar om Kalle gick på det?).
In till Östersund , träffar veterinären, hon går igenom allt noga, och vi pratar en stund. Jag kan komma tillbaka om en timma. Under tiden somnar Mixo ("precis som när man tar bort en hund"-hör jag en inre röst viska.)
Går ut till bilen och sätter mig för att köra ned på stan och fika/handla lite.
Då fylls mina ögon av tårar (huvudet fylls av skräckscenarion).
Man borde spärras in!!! Jag har själv, alldeles själv, beslutat detta, mitt förstånd sade mig att det kommer att gå bra, men känslorna rusar iväg, utom styfart...knäppskalle!!!)

Det blev fika och ett par nya höstskor till mig.

När jag kom tillbaka, var det inte riktigt klart. De hade fått ge Mixo mera, av vad det nu är de ger, för att han skulle vara sövd.
Han låg och vaknade upp när jag fick komma in. Dock såg jag att han andades (ingen hade alltså av misstag mördat (!) min hund. HAr jag inte nämnt det förut, att någon borde se och läsa färre deckare ;-).

Resan hem var jobbig för Mixo, han pep som en liten valp, och den där tratten, är inte bra alls. Försvinner den om man försöker springa ifrån den?? Koppel på i 14 dagar!

To be continued hälsar Lotten, som har slitit mycket med denna jycke, som också fört med sig att han är mig mycket kär <3

Kommentarer
Postat av: Hanna å Dino

Hej
Hoppas att killen mår lite bättre nu. Både människor och hundar brukar få nervryt på 'tratten', själv använder jag mig av munkorg istället. Å så får hunden vara ut korgen när jag är med och har koll (så att de kan dricka vatten å så). Det brukar gå smidigt. Jag har en gammal läder korg sedan den tid då jag tränade skydd med dobben men det fnns ju ganska billiga varianter på zoo.
/Hanna

2007-09-26 @ 19:58:40
Postat av: Lotten

Vilket bra tips!!
Undras om det finns munkorgar i Hammarstrand??

2007-09-26 @ 22:45:29
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Vad skönt att det är gjort nu! Och du, förstånd och känslor är
nog ganska långt ifrån varandra rätt ofta. Vi borde nog både gråta och skratta oftare så vi inte lagrar en massa inombords.

Postat av: Mysak

Hoppas du läker ihop snabbt och snyggt!

2007-09-27 @ 23:15:56
Postat av: A-L

Här sitter en till som alltid är redo!
Redo att upptäcka alla faror som lurar runt hörnet. Inte alltid de egna hörnen, men väl alla andras... =)
SE UPP!!

2007-09-27 @ 23:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback