Inoff debut på GRK 070902

Mixo och jag tog tjuren vid hornen i söndags.
Debut start på inoff jaktprov, dummies.
Det var hela fem startande!
Mixo var en, och Mysak en annan.
Dessa två bröder var nog dagens höjdpunkt respektive bottennapp.
Mysak vann alltihopa!!
Välförtjänt grattis till Mysak o matte! Anna-Lena skriver säkert i sin Blogg hur det hela avlöpte.
Det var höjdpunkten!

Förutom att Mixo nollade, så var jag relativt nöjd med:
1. Nu vet jag att min nervositet rinner av, när vi börjar. Så var det på lydnadstävlingen, och så var det nu!
2. Vattenmarkeringarna gick bra!
3.Landmarkeringen, ok!
4. Riktade söket, perfekt!
5. Avlämningar-alla i hand. Inklusive den markeringspinne med snitsel på som Mixo plockade in. Det var då jag tittade på funktionärerna och undrade om det inte var kutym att sista hunden var en "picking up" hund?!Avdelningen missnöje/anledningen till nollan:
Det fria söket, att kalla det fritt är ett understatement! =). Mixo sprang över halva länet, icke i jakt på dummisar, jodå han fick in fem (av sju). Men det var nog mest för att han råkade springa på dem, inte för att han sökte. En och annan behövdes dessutom flyttas om, för att senare finnas på nytt!
Någon har sagt att hundar inte minns sådant de lämnat. Det må stå för vissa, men min jycke vet VÄL var han drullat bort saker och ting.
Mina inkallnings signaler uppfattdes för dagen som ren information "matte står kvar, så praktiskt, jag kilar förbi där när jag kollat av hela provplatsen".
Som domaren, som tillika är träningskompisen; Marie, uttryckte sig.
"För dagen ur hand....", Samarbete "kan skolas mer..."

Nåja- om man jämför med läget för ett halv år sedan när vi tränade på att överhuvudtaget få in apporterna, så kan vi väl konstatera att det går framåt!

På eftermiddagen blev det annat...

Kommentarer
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Underbart referat från provet!

Postat av: Hanna å Dino

Det går ju strålande framåt för er!! Fortsätt att hitta det som har gått bar istället för att skrynkla pannan över det som inte ville sig. Att han tar in markeringspinnen kan ju vara en vink om att han komemr att ta spårapporterna i bruksspåret (de har ju oxå människovitring). Jag tror på er, ja.
Kramis H

2007-09-06 @ 18:03:36
Postat av: Jörgen & Macko

Det mesta var ju riktigt bra!! Grattis!
Man måste vara modig ibland och ställa upp även på sånt som man inte riktigt tror på själv.
Lycka till framöver!
Bröderna M mognar låångsamt

2007-09-06 @ 22:34:58
URL: http://macko.it-partner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback