Agility del 4 etc 070912

I söndags var vi på del 4.
Vi fortsatte med hopp i "form", kan man säga så?!

Det går, men det är först mot slutet, de två sista hindren, av fem, som jag SER att Mixo riktigt är på G. En viss tveksamhet råder. Vi löser det, det tror jag, men ska lura på en alternativ inlärning.

När det gäller slalom-går det framåt!!
Vi har fått den metod som instruktören använt sig av, hon säger själv att det finns flera.
Hennes metod går ut på att VISA vägen, på ett snillrikt sätt.

MEN jag tycker att Mixo, fattar långsamt, jämfört med vad jag är van. Så jag har läst på lite... (oväntat?!)
Naturligtvis finns det en metod för inlärning med operant tänkande. OCH i den står det att det är bäst med hundar som är vana att tänka själva. MIXO!!

Igår började vi med den här hemma, och jag tycker att jag ser denna "attitydförändring", som gör att jag tror MERA på detta, just nu, ska tiläggas.

Vidare - jag ÖNSKAR att jag kunde lägga ut en film på vissa saker av apporteringsarbetet på nätet. Igår så gjorde vi en rätt så avancerad dubbel. Vilken FART han har IN!!!
Jag har trott att Agilityn skulle göra ringar på vattnet, och vad jag kan se nu så är det så.

På agilityplan är han mycket samarbetsvillig och hörsam, min lille vän!

Har sett i Mysaks Blogg att han kompletterat sin tävlingssida. KUL och intressant!! SÅ stolt och glad för Anna-Lena och Mysaks skull =)
Av någon, outgrundlig, anledning så har vår kritik hamnat i tvättmaskinen, och går inte att läsa längre =). Det som inte syns, finns inte!!! =)
Den som tycker sig ana ett spår av avund mellan raderna, läser rätt!  =) Men det är inte missundsam avundsjuka, utan "jag vill också!!!"

Kommentarer
Postat av: Börje Halin

Hej!
Gå in på följande länk http://www.borje.famhalin.se/index.htm
Klicka på Galleri och sedan Håsjö. Då ska det fungera.
mvh Börje

Postat av: A-L

Tror inte att varken jag eller du mår dåligt av lite "jag vill också" ... =)
När /hur ska vi få ihop ett prel. innehåll för **Sundelins Working Camp 2008** då?
Kraaaam!

2007-09-12 @ 19:43:59
Postat av: Hanna å Dino

'jag vill oxå' är det gör det hela roigt.
Jag blir så glad varje gång jag läser på bloggen och det tycks som om ni två har roligt tillsammans istället för fokus på det som har blivit lite anorlunda utfört mot vad som kanske var grundtanken.
/Hanna

2007-09-14 @ 12:30:08
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

"Det ska va´kul å leva, annars kan det kvitta"....

2007-09-14 @ 22:51:34
URL: http://www.famhalin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback