Wildhusstestet avklarat 071006

Ja, nu sitter man här och är rätt så trött..
Igår ägde Workingtestet rum.
Ett prov som man kan läsa om på flera av länkarna här intill. (Disa, Driva och Susanne-Greta och Garbo samt Ragunda Retrievers).
på ett helt suveränt sätt ställde de funkisar som jag raggat upp!

Jag tjänstgjorde på station 3, en markeringsstation.

På kvällen hade vi samkväm i en stor "Lappkåta" på Ammeråns fiskecamp. Men vilken rolig kväll!! Mycket flams, trams och stora gapskratt. Vi var flest från Ragunda, men ett gäng tillresta var oxå med.

TACK!!
Men aj vad trött jag är idag.

Kommentarer
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Hoppas du har hämtat dig efter WT:t nu!
Jag skrattade gott när jag läste hur Mixo äter leverpastejsmacka... kan ju bara konstatera att Nelly och Mixo angriper den uppgiften på lite olika sätt :)

Postat av: Hanna å Dino

Vi pratade faktiskt om hundar som Mixo, under helgen med Roland. Han hade den 'enkla medecinen' att det är 'bara' för föraren att acceptera och helt sonika infinna sig så tidigt som hunden behöver för att hinna kolla av området och så. Själv hade han tydligen en hund någon gång som han fick lov att åka till tävlingsklubben med 1.5 dag innan tävlingen för att hunden skulle känna sig trygg. En anna hund var han tvungen att låta inspektera alla funktionärer ink domare innan han kunde ställa upp för sitt program och tiden innan han skulle in ägnade de åt att kolla av alla eventuella fiender som kunde tänkas gömma sig bland publiken. Det känns rätt skönt att en förare på den nivån har haft sin beskärda del av hundar med lite egen uppfattning.

/Hana

2007-10-15 @ 18:16:12
Postat av: Lotten till HAnna

Det är ju så jag beter mig på träning, normalt sett..men att det går att lösa på tävling på samma sätt...jag trodde inte man fick! Men på jaktprov-svårt att se hur det skulle gå att lösa, men å andra sidan-oftast VET man ju VAR provet är. Och vad jag vet så gäller väl allemansrätten?!
TACK som tänker på oss. Även för mig är det trösterikt att Gudar som Mr Sjösten hamnat i samma problematik...

2007-10-17 @ 07:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback