Åldersbestämning 071001

Tarzan (eller vem det nu är?!?) fick idag till sin stora förskräckelse se en BJÖRK!!!
Har ni hört på maken en BJÖRK?!? precis på vår promenadväg (ja-samma väg som vi går i stort sett dagligen, och björken har alltid stått där)

Spökåldern visar sig på alla olika sätt.
Men HALLÅ-är du inte 2,5 år? Nej just ja vi har ju en ny tideräkning, så runt 10 månader är väl det man får räkna med.

Men om hunden är ung i sinnet, får man behålla den länge, eller hur?

Till helgen

äger det stora Wildhusstestet rum här i Ragunda. Jag, Ylva och Marie, fast mest Marie ska man villigt erkänna, har snickrat ihop ett workingtest. På lördag är det dax. 32 anmälda ekipage!! Det tycker jag är rätt så bra med tanke på att det är första gången vi gör nåt liknande. Min uppgift har varit att dra ihop funktionärer (vi är 20 st nu!), fixa med mat och det som funktionärsanskaffning för med sig (PM, fika, vem gör vad när osv)
Just den biten tycker jag är kul. Men det där med möten, protokoll och administration, nej det är inte min påse.
Håller nu tummarna för att det klaffar och att vädergudarna är på vår sida.

Marie och Jod tog 1:a HP, Ulla och Pärla 1:a och Lena och Berta 3:e pris vid Jaktprovet i Umeå i helgen. Där A-L var kommisarie. Grattis kompisar!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna å Dino

Absolut finns det ett samband mellan sinne och ålder. Fast vi har hört här nere i södern att björkna uppe i Umeå trakten blir lite vildare så här års Forskarna tror att det har att göra med den hårda vintern och att björkarna måste förbereda sig ordentligt. Kanske små gula hundar är ovanligt näringsriktiga, vad vet man...
/H

2007-10-03 @ 18:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback