Balls on fire utvärdering 2 071113

Mixo har tidigare varit ganska ointresserad av föda. Det var inte alla dygn föda var nödvändigt...
Jag tänkte tanken, minns jag, vid den kemiska kastreringen i våras...
" Han visar när han är hungrig... det är inte likt honom"
När sprutan gick ur honom, blev han som vanligt igen . Maten var inte uppäten på morgonen 8och dök då upp igen som repris på kvällen)
Av olika skäl serveras Mixo nattmat- det har blivit så, det funkar bäst.

Nu är det där beteendet med"jag är hungrig" tillbaka. Det är inte hysteriskt, eller jobbigt alls. Det bara "syns", små signaler.

Så nog kan det kanske bli så att... nu kommer snillet spekulerar... (varning!!)

Föda har åkt upp ett snäpp i prioriteringsordningen, eftersom det bollar tänker på, inte går att tänka längre (ja! Mixo KAN tänka  *LER*).
Om man då är av den sorten som tycker att "det är synd om hunden, han måste få mat"-då kan nog hunden öka i vikt (som tidigare beskrevs som en av riskerna med kastrering)

Eller så är det så att ämnesomsättningen förändras...

Vilken tur att Mixo i grunden  i så fall är päls på ett spjälstaket, så ett litet lager fett, är inte ivägen.
Det var ju nästan hemskt ibland vad mager han kunde vara. Men jag har svårt att tro att rovdjur drabbas av självsvält.

Mixo:
"HöglöpsViska - var ju urtrist. Hon måste gå kopplad hela tiden (fastän vi hörde hur hon gnydde och ville annat). Medan jag, konstigt nog, fick hoppa och leka, precis som jag ville."
 
Inget större intresse då heller, mera än lekinviter...

Detta ingrepp sätter gamla tankar på kant om nästa hund (varför kan maninte vara i nuet någongång-utan strävar alltid framåt, som en draghund?!). Nästa hund skulle ju bli min första tik, men ...kanske inte....tikar löper ju...

Tja...den som lever får se...utvärderingen fortsätter.

igår var det utmärkt sprakföre här i byn! Hade inte letat fram dragselen ännu, men det kan tänkas bli tilll helgen om det håller isig. Spark+dragsele+Mixo= Lajbans+fartfyllt=)


Kommentarer
Postat av: Jörgen & Macko

Det där med nattmat känner vi igen. Äta och sedan gå och lägga sig är melodin, men om man inte äter upp allt då kan man äta upp resten senare eller varför inte framåt 3-tiden när man hunnit bli riktigt hungrig - har man tur så vaknar husse också och man kan få en liten klapp innan man somnar igen...sedan när husse skall upp så fasligt tidigt kan man ligga kvar i bädden och dra sig lite extra tills det är dags för en liten morgonpromenad.

2007-11-19 @ 20:58:19
Postat av: Mixo

Lustigt lika!!!

2007-11-19 @ 21:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback