Kat(t)astrof 070510


















image37Jag har egentligen aldrig gillat katter, tyckt dom varit lömska..
Men jag har ju träffat en och annan som visat sig vara riktigt trevlig.Riktigt övertygad har jag dock, vill jag påstå, aldrig varit.
Idag var vi på besök hos grannen, skulle boka ridtid. I detta hus finns katt x 3-4 st, hund x 2, samt häst x 12.
Hundvana katter och Mixo är ju rätt så kattvan, en på gården och hos Lasse o Cilla är det aldrig nåt problem. Men det är skillnad på hundvana katter och andra hundvana katter.
Mixo blev grymt attackerad, han flydde ut i en frizon i köket, katten, stor som en fräsande boll, jAGADE honom, angrep honom på sidan, som tur var inte i ansiktet!
Jag brukar bli lugn när det krisar, och tänka rätt - så även denna gång.
Jag rycker upp ytterdörren ropar på Mixo, som kommer, katten efter, likt ett fräsande monstrum!
Jag rusar ut på gårdsplanen, i strumplästen, ropar (en enda gång) på Mixo, han kommer och sätter sig hos mig. BRA!
Jaha- face your fear-jag kopplade Mixo och vi gicl in i farans hus igen (katterna var nu ute). Han följde med utan att tveka. Bra! Det var det jag ville se.
Lite flåsig var han dock, men han klarade det bra.
Nu är kattsläktet tillbaka på nollstrecket för mig :(

Kommentarer
Postat av: A-L

Visserligen söta på bild, men nog håller jag med - de ÄR lömska ... :/

2007-05-11 @ 08:08:43
Postat av: Jörgen & Macko

Till att börja med - Grattis Mixo på 2-års dagen!
Ingen vidare present du fick, men du verkar ha en kvicktänkt matte när det gäller att rädda skinnet. Håller helt med om att katter kan man vara utan, och de går inte att lita på.

När det gäller apporteringsövningarna så har jag ju då varit på lite olika platser och testat och det verkar ju vettigt att hålla sig på samma ställe. Använder ni då samma sak hela tiden också? skulle tro att det kunde vara bra till att börja med. Vid ett tillfälle var han riktigt duktig med att komma in när jag använde dummy, nu hade den blvit ganska "blöt" så jag ville inte stoppa undan den utan höll den i handen när vi gick vidare - Macko ville gärna ha den men fick den inte. Men tänkte jag eftersom han skött sig bra så kör vi ett litet pass till på direkten - men se då hade jag "retat" upp honom ordentligt för då tog det säkert 4-5 minuter innan han åter hade hittat hem till husse. Jag märker också tydligt att om jag möter honom med blicken efter att han tagit upp apporten så ökar risken att det tar lång tid att komma in. Vi lever på hoppet att problemet kommer att lösas - gärna snart - men det verkar ta sin tid.
/Jörgen

Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Är det inte det som är typiskt för våra vovvar..... även om det händer läskiga saker så skakar de av sig det ganska snabbt. Åtminstone kunde jag se det under vårt MH och jag tror nog att Mixo och hans syskon fungerar ganska lika.

2007-05-12 @ 19:15:31
URL: http://www.famhalin.se
Postat av: Jörgen & Macko

Kolla in lägreklass hunden och stolt husse!!

2007-05-13 @ 22:00:42
URL: http://macko.it-partner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback