Gerilåmynne 070617

Igår var vi till Gerilåmynne, tillsammans med Ylva och VISKA (!!!!! som ÄNTLIGEN kommit hem efter det att hon fått valpar hemma hos sin uppfödare Red Mountins), samt Jod och Marie.

Cirkusen kan börja :)
Vid mynne, kan man stå på en "pir" och kasta över till en annan "pir". Tanken är att hunden skall
1. Simma över
1b. Gå iland
2. Hämta apportföremål
2b Gå i vattnet.
3. Simma tillbaka
Mixo, den lilla gynnaren klarar alla bitar...fast inte i kombination med varandra :-)
Simma- no problem
Kliva upp på andra sidan - högst intressant, eftersom Mixo aldrig varit där tidigare, måste den delen av socknen undersökas grundligt, eventuella hotbilder skrämmas bort med hjälp av skall, och små skrämsel skutt. Mest troligt är att Mixo är mera skrajsen för sina egna skall än någon annan.
Apportföremål - identifieras, lyfts upp och läggs tillbaka.

Så småningom inträder punkt 2b, och Mixo kommer tillbaka.

MEN min dyra Kong ligger på andra sidan....

Aha...då kommer man från banverket med räls till Jod (ja Jod, som är betydligt YNGRE än clownen jag beskriver ovan).
Banverket lägger ut räls till Jod, som simmar över till andra sidan, plockar upp den värdefulla kongen och... NU kommer skillnaden! Hon har även köpt returbiljett för sitt bagage, så hon har den goda smaken att ta med sig Kongen tillbaka. Tack!

Som jag tidigare berättat så, gör Jod det Marie ber henne om! (bara att lägga ut rälsen och tala om var nästa station är...) Vad ska det bli av denna jycke??! Och i Maries icke underskattade händer, ja denna resa blir kul att följa.

Nåja ...clownerna på cirkusen brukar ju få underhålla flera ggr på en kväll!
Vi hade som tur vad med oss Lina, Ylvas dotter, som villigt (nåja...) simmade över till den andra piren för att hjälpa Mixo att få med sig Kongen tillbaka, vid nästa försök. Det gick något bättre, förställningen blev inte lika långrandig (samma typ av nummer blir ju sällan så populära hos publiken, när man kör dem flera ggr i följd)

Nej, då Det är väl till att konstatera att jag tog ut stegen lite för snabbt för Mixos del. Men nog tror jag att vi löser det där, vi har inte lika bra kontakter med Banverket, eller kanske inte RÄTT kontakter(?!). Så vi får lära in det på ett annat sätt, jag har redan ideer på hur.

Skönt är iallafall att jag ser problemen som utmaningar istället för gravar nu. Jag har på nåt sätt ändrat min inställning. Jag tror faktiskt att det beror på att jag och Mixo i det stora hela samarbetar mera nu, så då gör inte sådana här irrfärder så mycket längre.

The show must go on!

Kommentarer
Postat av: Fia

Marie Hanssons böcker "Agility Action", "Mera Agility" och "Ännu mera agility" är rätt grundläggande när det gäller agilityträning, men sen finns det ju en uppsjö med filmer, böcker osv som alla har lite olika metoder för hur saker ska läras in och hur man ska "handla" hunden runt banan.

2007-06-17 @ 23:49:44
Postat av: Medresenär...

Hmm... Hur var det nu?... Hade inte du goda kontakter med banverket?.. ;-)

2007-06-18 @ 14:49:34
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Låt mig gissa; Jod är en labbe, eller?

Postat av: Banverket

Tycker att de inte har fått någon order :)

2007-06-19 @ 11:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback