Tävlingspremiären avklarad, Puh! 070714

Igår så var det premiär!
Efter många om och ännu flera men, så anmälde jag mig för några veckor sedan till Lkl 1, Åsele BHK.
Mixo KAN momenten.
Jag har tävlat själv tidigare, men ack så nervös jag var!! Detta ligger ju både mig, och framförallt Mixo i fatet.
Nerverna var i rejäl svängning när jag såg att det förekom tävling på två parallella planer, det hade jag aldrig fattat, att det kunde vara så.Då drog jag mig till minnes  råd från boken:
* Det du inte kan påverka - strunta i att tänka på det!
* Titta inte på bedömningen, gör ditt bästa!
*  De andra ekipagen, kan man inte göra något åt, utan se och lär!
Skräckscenario: I och med att jag kopplar lös vid platsliggningen så drar Mr Sp G, i sin nya version slow SpG, runt planen. Jag hade gjort upp en plan om hur jag då skulle agera.
Det blev 10 p på platsliggningen!

Målsättningen innan tävlingen var att 1. Överhuvudtaget starta, 2 Överleva
Nu så här efteråt, så har vi klarat det!
Vi knåpade ihop mediokra 152 p och ett andra pris. Det som överlag fanns att anmärka på var fotgåendet.
Mixo har nu ett alter ego till Mr SpG, som tidigare visat sig när han blivit osäker (för miljö och situation). Alteregot är att han numera tyx vara uppfödd under Prefixet "kennel Betonghäcken" :).
Han var SÅÅÅÅ sen i alla starter, och det drar ju helt klart ned poängen, som sig bör!
Det där får vi jobba på. Jag har lite idéer om HUR.
Nu är jag inte som ett darrande asplöv när jag tänker på att tävla, och det var väl egentligen det mest huvudsakliga med denna insats. Nästa gång, DÅ har vi andra mål. För en nästa gång ska det bli!
Ylva var med hela dagen som servicepersonal och Anna-Lena kom från Strömsund som glad supporter!
Kul att även få träffa brorsan Mysak. De skall komma hit till oss på måndag, så ska vi träna lite tillsammans!

Kommentarer
Postat av: A-L

Lösenord fungerar!
Fortsätt skriv för allt i världen - det är ju som vi pratade om igår - ett sätt at knyta kontakter/lära känna varandra fastän vi sällan träffas ...
Klappa "betonghäcken" från oss ... =)

2007-07-15 @ 01:31:34
Postat av: Tony & Castor

Grattis, ja jag tycker det är starkt ni kommit ut på apellplanerna. Och när du och Mixo känner igen situationen är det nog slut på Mr Betonghäck och nervös matte. Lycka till som sagt. Och tack för rapporterna, de är uppskattade!!
Hälsningar från Tony och Castor!!

Postat av: Lotten

Tack Anna-Lena och Tony!

2007-07-15 @ 14:34:41
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Det där med tävlingsnerver går nog aldrig över......
Hur gick det i de olika momenten då? (nyfiken)

2007-07-15 @ 21:57:34
URL: http://www.famhalin.se
Postat av: Marie

Gick fint med lösen och även jag uppskattar som du vet att du fortsätter skriva!

2007-07-15 @ 22:09:35
URL: http://virus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback