"Jaktprov" i Kolbjörnsjön för Mysak och Mixo 070717

Gårdagen fortsatte på en helt underbar träningsplats-Kolbjörnsjön.
Kolbjörnsjön

"Provet"
Var två enkelmarkeringar på vatten. En LÅNG på blankvatten, en i lte näckros blad.
Ett riktat sök, utan vegetations stöd.
Ett fältarbete i vass/skogskant, som för Mixos del bröts med en landmarkering m skott och dold kastare/dold nedslagsplats.

25 minuter tog detta för Mixo, det längsta han lyckats hålla ihop och arbeta jaktligt någonsin! Han flippade inte ur en enda gång!!

Gissa om jag är nöjd?!

Det jag kan se att jag måste få bättre snurr på är "linjetaget", det blev lite utav att "alla vägar bär till Rom", vi löste uppgiften, men den har kunnat lösas betydligt snabbare om momentet suttit bättre.
Mixo var lugn under arbetet, men inte loj och seg.
Han vände snabbt upp i vind och var riktigt bra på fältarbetet.
Hans mentala ork att jobba tryter på ett annat sätt än broder Mysaks, som har en betydligt högre intensitet i sitt arbete, den intensiteten har han ju även som passiv. Så vi har alla alltid något att träna på!
Mysak gjorde också ett jättebra jobb!
Det blev ett litet gruff mellan bröderna på kvällskvisten, men det var inget särskilt jobbigt att reda ut. Konstaterar bara att Mixo efter det tyckte att det var helt ok att hålla sig intill matte.
EN toppendag! Imorgon blir det vilodag!Mattar o hundar


Kommentarer
Postat av: Jörgen & Macko

Hej!
Tack för att vi blev insläppta också.
Låter ju som bröderna börjar bli riktigt duktiga. Grattis till lydnadspremiären - fattas ju inte så mycket till ett 1:a pris.
/Jörgen

Postat av: Lotten

Näe, jag tror att med lite mindre nerver från mig, så kan det gå vägen. Gärna i kombination med snabbare starter...Men ahr inte gjort ett dyft åt det ännu!

2007-07-17 @ 22:50:15
Postat av: Tony

Kul att träningen gick så bra!!
Hälsa Mysak och matte från mig!!

2007-07-17 @ 23:19:48
URL: http://www.jaktgolden.just.nu
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Vilka underbara marker ni har att träna i!

2007-07-20 @ 07:46:38
URL: http://www.famhalin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback