Samträning Ragunda Retrievers 070118

Ska fatta mig kort.
fyra ekipage i hockeyrinken. Vi började med ett busrace.
Roligt att se hur Mixo/Viska bildar par och Bobo/Disa, precis som dom är vana att umgås.
Mixo tog sig ton och talade mycket tydligt om för Bobo att Mixo är äldst. Vilket Bobo gick med på, med all önskvärd tydlighet.

Vi tränade att gå på linje, lösa.
Gå i fyrgrupp, två fram och två bak, Mixo gick lös.
Inkallningar. tyvärr gjorde jag missen att ta ut avståndet för långt, när vi lämnade Viska och Mixo bredvid varandra. Tanken var att kalla in Mixo först, han sitter helt klart stilla. Meeen när inkallningen (som var på för tok långt avstånd :( ), så var frestelsen med de andra hundarna för stor...
Vi fick börja om, och vara lite mera noga, börja med kortare avstånd, och då gick det allt bättre. Eller riktigt bra.
Under lek med andra har Mixo kommit på inkallning många gånger, bra.

Jag önskar mig en träning med andra, där det bara funkar för oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback