Ragunda Retriever 070125

Gemensam träning ikväll, inte mindre än 11 ekipage dök upp!! Fantastiskt roligt!
Vi brukar försöka ställa oss i en ring, och säga var och en vad vi skulle vilja träna/ha hjälp med.
Den här gången bad jag att jag skulle få träna ett pass lydnad, med Mixo på riktigt lös, med de andra hundar kopplade, så att OM han föredrar annat fyrbent sällskap, framför mitt. Så ska han int få kredit för det. Störningsträning alltså - det vi behöver!!
En annan tanke ...hitintills när Mixo flippat ur, så har ALL verksamhet upphört, alla tittar på honom, alla koncentrerar sina blickar och energi på honom, som struttar runt som en tupp i en hönsgård och solar sig i glansen av allas uppmärksamhet.Det är inte konstigt att det är så, som någon sa "man vet ju inte vad man törs göra eller inte göra, man vet ingenting".
Så nu så sade jag det, att jag ville att OM det hände, att alla försökte träna som om inget hänt (i den mån det går), så försöker jag lösa min och Mixos konflikt.

Alla ställde upp!

Vi körde ett pass lydnad. Det gick faktiskt skitbra, fastän det stod 10 andra hundar bara några meter ifrån oss.
Jag körde inte så många fartmoment, men väl en hög krav nivå på det vi gjorde.
det HÖLL!!
Inte ett riktigt flipp på hela kvällen!
Jag tog itu med honom en gång, under en paus, då Viska viftade förföriskt på ögonfransarna, rätt rejält. Men i övrigt är jag mycket nöjd med gårdagen!

Kommentarer
Postat av: Tony & Farsan ;)

Kul att det går framåt. Jag gläds med er!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback