På hästryggen 070103

Idag var det dags för mig att jobba med Kikki. Vilken mysig häst. Hon påminner mycket om Mixo, i deras sätt att vara så oerhört observanta på minsta lilla rörelse från oss människor. Nytt för dagen var att jobba in "Liberty", vilket innebär att man gör övningarna med hästen, utan att man håller i den med grimskaftet, i frihet alltså. Det var att höja ribban, kan man säga, men det gick litegrand iallafall. Jag känner mig relativt trygg på marken med dessa stora djur, mera osäker på ryggen på dem. Det märker dom förstås, och resultatet blir därefter!
Men - det ska väl bli bättre med träning, det med!
Läs mera om hästarna på
www.dalpraktiken.se
58176-25
Kikki nyfiken


58176-24
Tove klappar om Amorina innan dagens Galopplektion tar vid.

Tove har utvecklats enormt. Jag kan knappt tro att det är hon som sitter på ryggen på hästen, som galopperar och krumbuktar sig. Men hon kan, hon kalar jättemycket. Säger jag den helt opartiska modern..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback