Något kallare 070124

Man borde sinnesundersökas.
-19 grader.
Jo, man tar väl bilen till skogs, "en liten sväng bara, det är ju så kallt".
Det är tur att det blir mörkt så att man kommer ihåg att åka hem.
Mixo och jag var i skogen i en och en halv timma i denna kyla.
Men vad kul vi har!
Tränar, fot, inkallning, diverse trix, kurragömma, brottning, tafatt...
Men med paus för egna aktiviteter, ofta, ofta.

Bland mina labbevänner och mej så pågår en, i all skämtsamhet, diskussion (som varat under flera år) om huruvida jag ska ha golden eller börja med Labbe jag med...
För mig är det rent estetiskt vackrare med behäng, jag tycker om pälsen. Men det är ju också så att de klarar kylan bättre.
i vår familj är vi ute mycket, i timtals även om det är lite kallare (även om det idag var lite VÄL bistert), så pälsen behövs! Vi kan vara ute på fjället hela dagar, och hundarna trivs bra med att ligga i snön.

Jag skrev till Cilla, uppfödaren, att jag i det närmaste är besatt av hundträning. Och det ligger mer i det än jag kanske först trodde! :)

Imorgon: RR träning-hur ska det gå den här gången då???

Kommentarer
Postat av: A-L

... men -19 är väl ingenting för en riktig jämtlänning ...=)
Bra kläder och i ständig rörelse - då är det oftast inga problem. Å´ de här vovvarna vi har står ju aldrig stilla så länge att de hinner börja frysa.
Jag är dock lite fascinerad av att Mysak inte bryr sig om de snöklumpar som bildas på/under tassarna ... när vi kommer in i trapphuset så låter det som om han går med klackeskor ... men det är väl samma sak där - det är så kort tid tassarna har mark kontakt ...
Hur gick RR-träningen?
Trevlig helg på er!
Anna-Lena, Cirrus och Mysak

2007-01-26 @ 16:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback