Häst och hund 070117

Idag så satt jag mera upp på Amorina, än vi jobbade markarbete. Till en början var det lite läskigt, men mot slutet tyckte jag att det kändes riktigt kul att trava runt i paddocken.
Efter det att jag ridit en timma på henne, så fick Tove stiga upp. Då blev det annat för Amorina, Tove är ju rena proffset i jämförelse.

KOm under ridningen på att paddocken, som de har belysning på är utmärkt som lydnadsträningsplan.
På kvällskvisten gick jag och Mixo ned och tränade.
Vis av tidigare skador, så säkrade jag med linan, innan några tillbud tillstött. Det tror jag var smart.
Bara detta att byta miljö försämrar hans förmåga till under hälften. Helt okoncentrerad och uppmärksam på allt, som händer runtomkring, samt på mig. 
Hästar som luktar och låter i hagen......kontroll...!!
Hästbajs.....vad är detta för kulinariska läckerheter???....
Andra hundar på gården....
En uggla som cirklar runt våra huvuden.... mystiskt!

Jo, efter en halvtimma så börjar jag hitta lite fokus hos honom.

Jag satte mig ned understundom, för att han ska få chansen att stressa av, utan krav. Då väljer han, efter 15-20 sek att borra in huvudet mellan mina ben, med ögonen stängda. Intressant att han väljer det, när han är ledig.

Imorgon ska vi till ännu en ny miljö, med andra hundar också. Bra, vi behöver sådant i massor.
Man skulle kunna tro att Mixo aldrig miljö tränats som liten , inget kan vara mera fel. Han var med överallt! Och det är han oftast idag också. Då kan han relativt lätt koppla av, som när vi åkte tåg t ex.
Men att utföra ett beställt arbete på distans, det kan vara mera svårt...


Kommentarer
Postat av: Marie

Aha, det var häst i kväll och UPPEPÅ hästen - det tar sig :-)
Visst blev det bra med "Skratt & trams"! Man undrar varför sånna ord kommer upp i skallen :-D

2007-01-17 @ 23:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback