GOTT NYTT ÅR 070101!

2006 avslutades med ännu en dag på isen. Vi åkte ut till holmarna igen, med lätt fika matsäck. Solen
strålade över oss, den lilla stund den letar sig upp över horisonten.

58176-18

Barnen tävlar om vem som är snabbast!

58176-16

Paus! Mixo och husse leker....
Vi bor i ett av husen i bakgrunden till vänster
Hästgården längst ned till höger!

Jobbade några markeringar med Mixo.

1 Enkel 25 m
2 Dubbel, avstånd ökat (40 m?) Den först kastade hamnar i samma område som den förra enkla, den andra kastade väljer jag att kasta lite"enklare", så att det inte går att missa.
3-5 Enkel, över 5 m hög klippa. Man kan markera kastet, men inte nedslaget. Lite klurigt. Men han jobbade bra, för att lösa det. Och gav heller inte upp.
Och-jag noterar att jag ägnar endast en flyktig tanke åt att möjligheten att ta dummisen och dra iväg på lektur, faktiskt finns. Men han tar den inte!
Hmmm... efter funnet byte, så tar man ju den genaste vägen tillbaka.
Men mycket konfunderad, så står han där uppe, 5 m ovanför mig, men får klura en stund innan han kommer på hur han ska göra för att komma till mig. Han valde INTE att hoppa ned (så vissa spärrar finns visst...). Efter en stunds jazzande fram och åter på klippkanten, så kom han på den briljante idén att springa runt till matte!

Idag, på årets första dag, så tar vi sparkarna och barnen, inkl grannbarnen (som ibland lånas in för att yla som vargar), åker skridskor. Vilket sparkföre, men ändå lite pudersnö på toppen, så tassarna får fäste!
Mixo håller sig  på ett helt acceptabelt avstånd ifrån oss. Tränar också att låta honom löpa, när vi ser andra människor i fjärran, för att se vad han gör. Eftersom vi VET vilka människor det är. Det han gör är att spontant stanna upp (50-75 från de "okända") och titta, efter det att han tittat en stund, så kallar jag in. Han kommer på direkten!
Bra att veta! Tills vi hamnar i det på riktigt någon dag...

Hr gjort försök att få "levande" bilder på Mixo. Jag KAN inte. HUr många svanstippar, suddiga galoppsprång, halva hunden borta etc...kan en människa få till? Antingen är jag en urusel fotograf, eller så
 är Mixo aldrig tillräckligt stilla...

Mixo nyår 06/07

Nåja, här stod Magikern stilla i flera sekunder i sträck.... :)


Kommentarer
Postat av: Tony

Ser härligt ut med "lite" vinter. Här fyller vi på Mölndalsån igne. Snart dags för översvämmning med andra ord :)

Postat av: Lotten -

Ja, vilket elände för er! Hoppas ändå på ett Gott nytt år för er!

2007-01-01 @ 23:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback