Principbeslut taget 070217

Nu ska jag satsa helhjärtat på lydnad, med målsättning att tävla i det. I första hand.
Bära eller brista, men på sistone har Mixo o jag inte kunnat samarbeta nåt vidare alls på gemensamma träningarna. Jag känner att jag blir frustrerad av att det inte går så som jag vill, och det är inte bra, för nån av oss.Det blir en viljornas kamp, vid varje samträning. och det har inte ens varit kul. Men när vi tränar lydnadsmoment och trix, då har vi kul båda två.
Jaktträningen lägger jag på hyllan på obestämd tid, men LÄNGE känns det som....
När vi har samträningar får jag pyssla på med mitt, och be om hjälp när jag behöver det.
Visst står väl den sista psykiska könsmognaden och knackar på dörren...kommer tid kommer råd (kanske)
Synd och tråkigt, eftersom det är DET jag tycker är det roligaste, men uppenbarligen inte min hund. Det kanske kommer med mognad. Men nu ger jag hellre lydnadsträningen en rejäl chans.
För det är ju en hobby...och det ska man göra för att det är kul...
Drag, spår...det går ju oxå...
Och världens härligaste kompis i familjen.

Hästnytt

Har varit med Amorina i paddocken idag. Vi jobbade mycket på egen hand, och det gick bra.
Tove var ute och körde släde med Shetlandsponnyn Tubbe.
Maries dotter Sandra började oxå med PNH idag. Hon jobbade i samma paddock, som jag.

Kommentarer
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Jsg tror starkt på att göra det som hunder verkar tycka är roligast! Jag hade jättestora planer för Chessie, men pga hennes skotträdsla och anna ängslighet så tränar vi bara "på skoj" numer.
Om man tränker efter... varför måste vi tävla?! Viktigast är väl att vi har kul tillsammans. Och du... Mixo kommer över sin "trotsålder" och då kommer allt att kännas lättare!

Postat av: Lotten

Jag är ju eg ingen tävlingsmänniska, men däremot träningsnarkoman..
Tävlandet blir ju ändå ett kvitto på att man får till det.
Vi får se hur det blir, men nu har jag iallafall bestämt mig för detta förhållningssätt.
Det är bara det att...vi är anmälda till en massa kurser...som jag vill gå. Men det är några månader dit

2007-02-17 @ 21:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback