STOPP! 070819

Följande går definitivt framåt, märk väl i ostörd miljö.

Stoppsignalen, personbästa idag, när Mixo svävar fritt fram över nejden, riktad mot det gamla välkända "här kan man nog hitta ben" stället.
"Nya" signalen låter mera som pfiitt. oCh på 75 håll tvärstannar älsklingen och tittar på mig, med svepande svans.
KLICK och braaaaaaoch kom så racar vi med krov och godis. Numera kan jag trigga igång ett race som beröm, och DET är KUL vill jag lova!!!

Kontakt- han börjar nästan bli "omansam" med att stanna och vända upp, när han är fri. Otroligt med tanke på att han ifjol helst skulle vara i lina, för att lyssna överhuvudtaget.

Pissandet, revirmarkerandet, har ökat märkvärt sedan kastreringssprutan lämnat oss :(. Mindre på känd mark men ÖKAT i nya miljöer. Idag var Disa/Drivas tomt helt omarkerad "hur kan man ha det på det sättet??? Mixo styrde snabbt upp det" Det bor en hormonstinn yngling i denna gula kropp.
Men... snart är det färdigt med det....


Kommentarer
Postat av: Hanna å Dino

Va kuligt att det är lite uppför igen. Operant inlärning är så häftigt. Bara man ar isen i magen. Har precis tagit fram klickern till D (1:a gången så han fattade inte å mycket). Luddhögen/krummeur/Maxi Bo Pettersson däremot skrek i högan sky över att han inte fick vara med. Han fick lite frittfölj (på löwchen sätt kan tilläggas)när D var klar.

2007-08-21 @ 11:12:23
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Vi har också börjat använda klicker mer, Nelly o jag. Chessie reagerade ungeför som Krumelur, så det fick bli lite klick där också för husfridens skull.

Postat av: Tina

Ja men klicker är ju toppen. På pigga pudla - som inte alls har samma uthållighet som schäfrar, golden och andra arbetshundar - är det perfekt. Buster blir vild när vi klickar, och han är så otroligt snabbt att bjuda olika beteenden att jag ibland inte hinner med. Jag bara står och skrattar när han bjudit på t ex ett fint stående, men sedan fortsätter i raketfart med ligg och tass och vill ha beröm för allt. ///Tina

2007-08-27 @ 19:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback