Sådan matte, sådan hund 070817

Sena mornar och sena kvällar, det är VÅR melodi det.
Det är inte första gången jag tänker att Mixo är som bäst när det skymmer. Och NEJ! Det beror inte på att man blir mera skumögd och inte ser allt han gör...;-)

Både han och jag är mera på tårna då (den som vill kan få filosofera över hönan/ägget igen, :))

Vilket samspel. Ett fotgående som för Gudar, inkallning i högsta fart och vänder på en femtioöring i luften för att hitta position och bara ser ut som "MERA"!!!

Har varit i Sollefteå och Bowlat ikväll, med familjen och extrafamiljens yngsta-Nils (15 år). Nils ställer upp mycket för oss, med lite blandat; badar med Kalle, fiskar med honom så att jag kan träna Mixo, bär soffor och annat. Då är det kul att kunna bjuda på något tillbaka ibland. Först åt vi middag på en toppen restaurang, som jag kan rekommendera: ErikZons kök, på Storgatan. Trevlig personal, det visade sig att det var en gammal elev som var kock (tänka att de börjar bli vuxna nu, de jag haft i skolan...). Trevlig miljö, rent, snyggt, enkelt. Bra pris: Fläskfilé, med nån god krydda, rostad potatis, sås och grönsaker, 88:-. Toppenservice!
Bowlingen gick bra för mig, jag var i ledningen rätt så länge, men det var väl skönt för min man att han till sist gick om i poäng.

Det visade sig att det är Schäfer SM i Sollefteå i helgen.

Kommentarer
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

En bowlingkväll i Sollefteå gissar jag att ni alla uppskattade!
Jaha, så nu kommer ni att ligga och dra er extra länge på mornarna och "skylla" på att träningen går bättre på kvällen :)
Men jag gissar att du snart ska börja jobba igen, så då är väl de sena mornarna ett minne blott...
Visst är det konstigt att ungarna blir äldre fast vi fortfarande är så ungdomliga?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback