Agility ACTION!!! 070827

Igår var vi på kurstillfälle ett.
Det var exakt precis så in i BOMBEN KUUUL, för oss, som jag misstänkt!

Mixo inledde förstås med ett race, men med sin nya COOLA matte, så hamnade vi på talbar fot rätt kvickt. Får även tacka Borderterriern Charlie för hjälpen! Charlie tycker INTE om andra ynglingar som lever rövare.
Mixo fällde in svansen och bak öronen, och DÅ som en skänk från ovan räddades han av mattes inkallnings signal.
Tänk vad skönt, att matte talade om vad jag skulle göra!
Finns det verkligen hundar som inte uppskattar att bekanta sig genom lek???? (Förvirrad Mixo!)
Och sedan  kom det förlösande - Mixo blev inviterad av en tik till aktivitet, vad passade då min gode herre på att göra??? JO- gå till matte!!! En gång till blev han sugen, på denna livliga dam (Kandidat till Mrs Sp G ???), och då råkade jag ha pipan i munnen, och blåste stopp, inget tänk, bara ren reflex. Och kors i taket!!! Han lyssnade!! 

Vi tränade på två hindertyper, hopp och tunnel.

Gick som en dans, kan man väl säga :-)! Vad härligt att inte anpassa nedåt för en gångs skull, utan uppåt.
Mixo och jag har ju klickern, belöningskoppar, tecken gratis.
TRe hinder i följd gick bra, det som är ... at tänka VAR jag ska vara för att hinna med till avslutet...
Där visade det sig att vi har stor nytta av den intränade stadgan!
Det gick verkligen fint. Och KUL, för oss båda.

Mitt huvudsyfte med detta är att se om hundrackaren kan lära sig att jobba i grupp med en uppgift utan att störas ut totalt. Vi får väl se hur det går med det. Själva momenten tror jag kommer att gå som en dans!

Ser verkligen fram emot nästa gång, nu ska jag träna att "handla" honom från högersidan oxå, både Mixo och jag är mest vana vänster, men en del trix har vi ju från höger, så det går nog, med lite träning!!

Kommentarer
Postat av: Birgitta med Goldentjejernab

Vad härligt att ni kommit igång med Agility, fär det äääär himla kul, framför allt om matte/husse har en kropp som orkar hänga med i tempot framöver. Och det lär ju inte vara några problem för er!

Postat av: A-L

Hääärligt var ordet !!

2007-08-27 @ 23:15:34
Postat av: Susodus

Toppen!
Härilgt att ni hittat nåt som ni kan ha så KUUUL med, tillsammans med andra också!!
Är övertygad om att det kommer att ha betydelse för hans arbete tillsammans med andra i andra sammanhang också! :-)

2007-08-28 @ 10:18:44
Postat av: Jörgen & Macko

Låter kul och säkert nyttig gruppträning för Mixo!

2007-08-30 @ 21:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback