Vad är nu detta??? 060808

Vår fårfarmare, som har betesrätten på våra ägor, kom med en Megastor traktor, med nåt klippaggregat där bak till.
Hade synpumkter på mina fårstängsel i kors och tvärs över lägdan. Han har för avsikt att slå, plöja och så. Helst utan trassel av stängsel i apparaturen.
Helt underbart att vi får behålla våra öppna landskap och han är nöjd med att ha bete. Ett sk vinn-vinn system.
Nåväl, jag tänkte att detta är väl en liten störning för Mixo, att traktorn och gubben rör sig på ägorna samtidigt som vi, så jag tog med mig Mixo, lös, ut. Han håller sig till mig till han får sitt fri kommando: då måste både gubbe och apparaturen , som stod stilla, undersökas noggrannt.

Chans till träning, när jag ser att Mixo är dold av traktorn och gubben, ivrigt nosandes, kallar jag tutut. Väntar 10 sek. DÅ kommer han i full kareta till mig.

IGEN fast han har annat för sig, som är intensivt och intressant. BRAVO!

Ny bok Damernas Detektivbyrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback