Trut 060924

Provade trut.
Med säkerhetsbälte och livrem på.
Satte honom i spårlinan för säkerhets skull. Det vore INTE så särskilt lyckat om han fick för sig nåt med pippin.

Första kontakten var helt perfekt , nos, nos och grep rejölt över ryggen och var STOLT.
Sedan var det väl lite si och så.
Jag minns inte riktigt hur det var med de andra hundarna när jag introducerade vilt. Minns det inte som nån jättegrej.
Mixo nyper till längst ut med tänderna i nån del av fågeln och försöker få med sig den. Som tur är, är truten så tung, att den inte kommer med då, utan han måste ändra grepp.
Han nöp och skuttade, visade intresse, helt klart. Men var nog MYCKET förvirrad.
De flesta försöken gick bra. Men två rullningar och ett försök till att gå från mig istället för till mig.

Men jag har lite tolerans. Han vet ju inte vad jag förväntar mig ännu, riktigt, och det syns.
Låter det gå några dagar innan vi försöker igen.

Kommentarer
Postat av: A-L

Hallå!
Gå in "hemma hos oss" och titta under andra september .... :-))

2006-09-25 @ 21:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback