Storsveja 060920

Idag var det först dagen det riktigt slog mig att...
- Hmmm...vintern är på gång. Det kändes i luften. Det är ju inte ovanligt att första snön, som iof tinar direkt, kommer i första veckan av oktober.

TRänade med andra i kväll. Det var många igen som dykt upp på gemensamma träningen. KUL och bra för oss, ca 10 ekipage - och det var inga av de gamla invanda.

Dock valde jag bort ordinarie övning - fältarbete i öppen terrräng.

Anders & Tula, var så vänliga att följa med oss in i mera svårsprungen terräng.
Det gick riktigt hyfsat. Inga rallyn alltså. Vilket var den högsta målsättningen.
Visst arbete utfördes i markeringsväg också. Även om han är distraherad av allt nytt. Så går det iallafall att utföra ett arbete, fast det ionte alls håller samma höga standard som i den invanda hemmiljön.
Men det känns ändå som ett stort fall framåt. Även om det inom mig finns nåt som klingar av att jag vill visa dem vad han kan.
Fast Anders är så duktig på att läsa hund, så han ser det ändå. (Eller kan det vara så att han är snäll och artig???)

De hade byggt upp ett SKITBRA hinder, som vi provade på slutet. Väldigt naturtroget, som en hög av stockar, mellan fyra stolpar. Vi testade -gick jättebra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback