Snor och duva 060929

Legat på soffan i fyra timmar, med paus för home delivery pizza. Jag är så inibomben snorig och slut igen!
Hade lovat barnen att följa med på Disco, som Toves klass ordnar på skolan. Men jag ORKAR inte. Fy vilken mamma...

Så f*nat typiskt. I dag kom den skjutglade grannen in.
"Lotten, det är minst 200 duvor bakom boa, ska du med?"

Nej jag orkade inte. Och att släppa iväg Mixo med någon annan, som inte ens känner till Mr SpG:s anfall, finns lixom inte på kartan.
Men han knackade på tjugo minuter senare
"Skaru ha duvan där ute, eller ska jag lägga den på bron?"
"På bron, tack!"
När Mixo och jag gick ut för att pinka kväll, så kopplade jag inne, eftersom jag visste vad som låg på bron.
Nosa, nosa...nosa.
Matte uppmuntrar
"Vad hittade DU för någonting fint?"
Perfekt grepp och stolt  visade han upp sitt fynd!
Vi tog med den in i vardagsrummet och visade husse, innan vi lade den ute i påse i kylan. Kanske ska vi prova i morgon igen.

Tack grannen!

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Inget vidare med förkylning - och dessutom missa ett träningspass med duvjakt.

Krya på dig!

2006-09-29 @ 22:03:29
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Sten verkar vara en klok man! Klart det ska vara kul med träning, det får inte bli ett måste. Men vi måste nog komma ihåg att både hundarna och vi behöver paus för att smälta det vi lärt oss. Det är OK att faktiskt bara ta "vanliga" promenader någon gång då och då också :-) Krya på dig från din förkylning!

Postat av: Syster yster

Nu tar vi i med de stora bokstäverna!!
1. Bädda ner dig.
2. Febernedsättande och C-vit enl förpackningens rekommendation
3. Kliv upp med jämna mellanrum för mat men framförallt varm dryck (1,5-2 liter)
4. När du måste gå ut så är det mössa, vantar, halsduk, varma skor och varma kläder som gäller
5. Innan du ens funderar på att börja jobba igen så ska du på ett och samma dygn klara av 3 kiss-promenader samt 1-2 hushållsaktiviteter (typ dammsuga, diska)
Punkt!

... och kram - krya på dig!

2006-09-30 @ 20:09:34
Postat av: Träningsnarkomanen

Kan man byta ut hushållsarbete mot hundträning?

2006-10-03 @ 23:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback