Mörkerapportering 060807

Hann inte träna i dagsljuset. Hunden börjar vara piggare, så lite kunde vi väl pyssla med.
Det var längesedan vi använde chucken och tennisbollar...

Tog med mig två bollar, och gick ut, rustad med ficklampa.

Kort enkelmarkering, inom lampans räckvidd - direkt upptag & in, lämnar i hand, ståendes framför.
Fotgående 10 m
Enkelmarkering, så långt jag kan kasta med chucken, skickar, ser bara svanstippen och ögonen på Mixo när han markerar och söker. Fast inte i riktigt rätt område, kallar in. OCH han kommer, fast han arbetar....
Jippi! Vi når framåt!
Skickar om igen, denna gång går han till rätt område, finner och kommer in, lämnar lika fint, med lågt svepande svans.
Fotgående 50 m
Dubbelmarkering.
Första kastet till vä, 25 m, andra till hö, 50 m.
Skickar åt hö, inga problem, vänder upp lite mot vä och skickar. Lika strålande.

I mörkret, i lampans sken, är det lätt att följa hans blick, hur han beter sig vid upptaget. Han kan däremot inte se mitt kroppsspråk, vilket jag tror kan vara bra ibland. I denna afton , var upptagen i farten, direkt vänd om och in i galopp!

Älskade Mixo - du kan SÅ mycket, vad jag VILL att det skall hålla hela vägen en dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback