Från klarhet till klarhet 060910

Fick husse att gå med oss ut... :-)))

Han är extra bra att ha när jag vill spänna bågen lite.

Tygdummie + apportkastare + öppen yta

30 m studs, studs, landa.

Jag låter Mixo vänta, vid min sida.
Han sitter alltid helt okopplad (fast med lina - numer 1,40 lång). Men stadgan är inget problem.
Jag väntar med att skicka , för att den akuta jaktlusten skall dämpas en smula, låta det lägga sig innan skicket.
Visk "apport". Som en explosion drar han iväg. Husse skrattar - "det är allt en j-la fart!"
Ringar, finner plockar upp, vänder om rakt och Lägger sig ned 12 m framför och utmanar.....
NEJ! tutut, han kommer in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Inte mycket att orda om, vi laddar nytt, med det spolformade ägget, som går betydligt längre.
Sköt i samma riktning, skickar.
Men.... såklart söker Mixo i samma område, som vid förra.
DÅ kallar jag in, får påminna, men han kommer! Vilket eg är det primära för oss, det andra finns ju som där ändå, så det oroar jag mig inte för.
Dumt upplägg, det är klart att han söker på samma ställe.
Vänta-säger husse, han får den snart i näsan. Nej, då är det inte så precist i markeringen som jag vill att det ska vara.
Kallar alltså in i detta ringande sökande, och lyckas med även detta!
Jag springer ut och hämtar apporten, medan Mixo ser på.
Därefter skjuter husse i en annan riktning.
Allt går jättebra, tills 12 m gränsen (som jag var beredd på)
Hepp, hepp, tutut.
Då kom han av sig, och lade sig inte, hittade inte på nåt, utan kom in och lämnade hos mig, med denna svepande svans!
Duktig!

Kommentarer
Postat av: Susanne

En bra helg för både Mixo och matte verkar det som! :-)

2006-09-10 @ 21:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback