Attjo, attjo, attjo, prosit! 060914

Ja nu är det dags för årets förkylning. I skolvärlden blir man rätt immun under läsåret, men så här i början av terminen brukar jag åka dit. Så även detta år.
Mixo verkar förvånad. Varför ligger hon bara??? Men samtidigt är han ett gott sällskap. Han följer mig mellan soffab och sängen.

Hursomhelst.
I tisdags var hela familjen upp till Stig och Marie. Stig jubilerar på Lördag, och med anledning av denna tilldragelse skall han, Janne och några herrar ifrån Östersund åka till Norge och fiska i havet, i oktober.

När vi kom fram till dem törs jag göra nåt med Mixo som jag inte vågat mig på, på egen hand tidigare. Jag släpper ut Mixo ur bilen, med sedvanlig ordning och balans. Därefter får han frikommando, och jag går efter Vira och Amber, så att de får leka. Ja VIra är ju inte det minsta intresserad. Men Amber är det, iallafall till en början.
Mixo tycker nog för det första att hon slutar på TOK för tidigt med lekandet. Att man kan bli nöjd, är väl inget han hitintills har råkat ut för. För det andra så kan man blanda upp leken med frierier, men då har MATTE åsikter (om någon kunde förklara varför hon ska lägga sig i precis ALLT??)

Det roliga för mig är att jag hade full kontroll på Mixen, även i leken. Jag kunde bryta och kalla in, när jag ville. Förr har vi varit två förare. Marie har först ordnat upp sina tikar (inga problem), sedan har jag ropat på Mixo. I tisdags, behövdae jag ingen support. Det gick bra själv, och Mixo kom först!
Nästan som en helt vanlig hund....

Kommentarer
Postat av: A-L

Krya på dig!

2006-09-14 @ 23:50:20
Postat av: Svempa

Mixo klarar det mesta

2006-09-16 @ 08:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback