Tack alla 061002

goda vänner som stöttar upp mig när jag håller på att falla! Ni anar inte hur mycket det är värt!

Även Mr schizo (han med minst 2 personligheter, Mr SpG är en annan av dem) tyx tycka att han gått för långt.

Jag rustade mig för krig, innan vi äntrade scenen idag:

Dubbla säkerhetsbälten (halsband, lina, reflexhalsband) och hängslen (koppel)
Vapen: handskar (att rycka i linan med)
Mutor: korv och klicker
Övrig utrustning: Muggar
Allierade: dotter
Krigsföringsplan: Kommandopapper för lkl 1


Vad händer då??
Jo den lismande j**keln, gör inte ett felsteg!

Rastning- högst tjugo meter från matte.
Tvära kast när jag kallar in när han springer av sig.
Vad ville du?? *flirt, flirt* gör nästan en kullerbytta i rena ivern att vända.

Hela lydnadsklassen går som en klocka. Det enda som är lite svårt är STÅ (men det är starkt på G)
Har sällan sett en så följsam och kontaktsökande vovve. Om han mellan momenten fick lite ledigt, och jag sa Mixo, kom nu. Så kom han snabbt som vinden, redo för nya övningar.

Men kan man bli tokig. Ja nu är iallafall tyglarna kortare, och vi har väl så då...
Förbaskade jycke ;-)
Han läser mig som en bok.



Kommentarer
Postat av: Susodus

Ja men det är väl härligt!!
Det betyder ju att när det väl gäller, så vet han att du menar allvar och då kommer allt att sitta då också!! ;-)
Eller hur?!!

2006-10-02 @ 21:15:05
Postat av: ÖB

Frågan är om man måste avsätta tid och resurser för en hel bataljon, innan budskapet når in???

2006-10-02 @ 21:34:49
Postat av: Jörgen

Han har koll på dig den käre Mixo, vet hur det skall vara och kan skärpa sig till tusen när läget påkallar.... Men det är ju jättekul när det fungerar för då är man ju på rätt väg och som sagt dalarna är inte så djupa och de kommer inte lika ofta. Finns ingen anledning att ge upp - bara att jobba på - projektet kommer att lyckas, det har ju jag lovat ;-)

2006-10-02 @ 21:57:28
Postat av: Marie

Ha, det tog alltså att ha familjen rustad runt hörnet! och bevisligen så vet han vart skåpet ska stå när matte menar allvar.

Alla bataljoner läggs ju ner numera så inte är det någon fara att du måste rusta för en sån
:-)........såååååå tids nog.............och jag håller med Jörgen - klart att projektet kommer att lyckas ;-)

Syns i morgonkväll, och som vanligt så förutsätter jag att du håller i tråden :-)

2006-10-02 @ 22:18:30
Postat av: Mysak

1. Att arbeta är roligt - ju mer,fortare och svårare desto bättre
2. Att inte arbeta mycket, fort eller svårt är tråkigt - då hittar jag på själv
3. Snörhållaren har blivit bättre på att hitta på svåra saker - så nu var det länge sedan jag hittade på själv - men det var inte så länge sedan som för en månad sedan ...

2006-10-02 @ 23:32:29
Postat av: A-L

Nog för att det är jobbigt - det ska gudarna veta - men i det stora perspektivet så är det ändå bättre med reaktioner (även negativa) än att det inte händer något alls ...
Reaktioner visar ju att det åtminstone finns något att arbeta vidare med/nåt att styra upp ...
Att förbereda sig/rusta sig/vara beredd/planera/vara aktivt närvarande - det är nog inte så dumt! Det var precis den läxa jag själv fick (på kurs)häromdagen....

2006-10-02 @ 23:50:25
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Aha, du är lite hämdlysten du?! Det är väl bra när det går bra!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback