Mästare i allmänna kommunikationsmedel? 061030

Har varit ute på resande fot i helgen.
Vad Mixo har fått träna!
Färden började med att jag hastigt, pga snöoväder, bestämde mig för att ta bussen till Sundsvall i fredags.
Under fredagen utsattes Mixo för följande:
Buss till Sundsvall
Lillebror hämtar oss för gemensam lunch på trevlig restaurang.
Mixo förvaras då i hans, okända, bil
Ny buss Sundsvall- HUdiksvall
Byte till Tåg Hudiksvall-Stockholms Central!
På detta tåg var det fyra hundar i vår överfyllda kupé!
Jag kan avslöja att det mest troligt är flera på Stockholms Central en fredag kväll än det är invånare i Bräcke Ragunda kommuner.
Vännen Tina mötte upp på Centralen, som caddie.
Jag kunde koncentrera mig på Mixo, som skötte sig exemplariskt.
Vidare in på T-centralen, KÖA; KÖA.
HIss
Tunnelbana
Ny okänd bil-lämnad i parkeringshus, medan matte handlar!
PUH!
Men jag måste säga att Mixo klarade alla dessa prövningar med mycket stort lugn. Han var lite stirrig till en början, men tycktes lita på att jag fixade detta.
Hemma hos Tina m familj bor det gammal Schäferhane, samt ung pudelhane.
Vi hade tänkt att de skulle få mötas. Men det fanns så lite tid, så jag orkade inte! Vi hade dem delade ¨åt, och det fungerade utmärkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback