Looking at the bright side of life 061120

Tävlingslydnadskursen del 6

Idag kändes det redan från början att Mixo var med i matchen.
Det gick skitbra ikväll!

Linförighet - fick instruktören att ta sina fingara till läpparna och kyssa dem med ett smack; "Det finns inget jag kan säga, SNYGGT!"
Läggande under gång - PERFEKT!
STÄLLANDE UNDER GÅNG, ÄR STARKT PÅ G. Kicki, instruktören sa "Snyggt, det är att befästa kommandot, som är kvar"
Hopp - toppen (tränar även på återhoppet, det går bra, men jag tror att jag vill snitsa till en tvärvändnig efter hindret. Så jag får ta och dela upp momentet, när jag tränar)
Inkallningen - glömde jag träna (???) Men Kicki sa att den har du ju också bra, med ingångar o allt.
Platsliggningen, jag tror att jag kan säga att han klarade den bäst ikväll.
 Det kan hända att han hoppar upp i  sitt, när jag återgått, alltså för tidigt. Tänka på det!

Ja, ettan är snart i hamn. FAST jag har linan på hela tiden. Jag tror eg inte att det är alldeles nödvändigt. Han har lämnat mig vid tre tillfällen ikväll. Jag får tillbaka honom med rösten, och behöver inte hämta honom. Hur kan jag då säga att linan inte behövs?! JO därför att han lämnar mig inte under arbete, det är under "fri vila" han blir mera sugen på de andra.

Men för att vara helgarderad, så tränar jag som bestämt med lina på, fram till jul!
Instruktören hjälpte mig med lite skvallerträning. Hon var mera lockande än Tove. Men på slutet hade han fattat galoppen!

Har poletten ramlat ner? Eller är den bara ned och vänder, för att likt fågel Fenix dyka upp igen (där man minst anar det??)

FÅGEL FENIX


SKÖNT att vara nöjd!!

Kort sagt är det tilliten som vi har kvar, och den är inte att förakta. Jag måste lita på honom under träning, för att få det att funka på tävling. Så är det bara

LÄSER: Nora Roberts " Nyckeln till sanningen"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken härlig kväll!!
Grattis! :-)

2006-11-20 @ 21:38:57
Postat av: A-L

Låter bra det där! När har ni anmält er till tävling då? Skulle gärna vilja komma och titta om jag får (och om jag är hemma då förstås)... =)

2006-11-21 @ 12:28:24
Postat av: Lotten

Du menar om du är hemma i Ström?

2006-11-21 @ 14:16:01
Postat av: A-L

Jo.

2006-11-21 @ 14:18:45
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Vad roligt att kvällen var lyckad!

Postat av: Mariana

Brukar vara inne och läsa hur det går för er och som vanligt går det kanon ja är inponerad dels för ditt jobb och tålamod och Mixo kommer att bli en kanonhund klart ni skall Tävla till våren!

2006-11-22 @ 10:32:03
Postat av: Jörgen

Verkar som diamanten börjar få form?!! Lite svårslipad tidvis men den kommer att bli fantastisk när du är klar!

2006-11-22 @ 19:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback