Adventsgran 061129

Idag har vi varit i skogen. Jag, Mixo och barnen. Vi var ute i drygt två timmar.
Vi gjorde upp brasa, varsin för säkerhets skull. Kalle och Tove tycker det är kul att lära sig sådant.
Mixo fick strosa runt bäst han ville. Han ville mest vara med oss !
58176-22

58176-23Egen brasa!




Vi kastade lite boll åt honom, funkade utmärkt!
Pappa var med, med sin GPS, för att markera ut det nya hygget som blivit under sensommaren, så att det kommer med i skogsbruksplanen.
PÅ vägen hem tog vi med oss en adventsgran, för utomhusbruk.
Jo åsså det här med inkallningarna.
För det första så håller han sig mera intill mig, kommer in och kollar av.
Ett tag hängde han på min far, som tyx utrustas med teleskopben i skog och mark. I terräng får den gamle erfarne skogsmullen upp farten minsann.
Vilket resulterade i att Mixo och pappsen var 100 m före oss andra helt plötsligt. Jag kallar på Mixo, jag befinner mig på en höjd, så jag SER honom, men inte han mig. Då får jag se det jag vill se, han lystrar omgående, stannar till. Och vänder upp mot mig i full fart. SÅ vill jag ha det!
Han gjorde flera sådana där lite knepigare inkallningar, kanske tre st. Det var INGEN som gick åt pipan.
Att ha inkallningen så här tycker jag är helt ok, när man är 11/2 år.
Men jag ska inte luta mig tillbaka och tänka att nu är det klart. Utan jag ska sträva på...
Men nu så kan man nog säga att "lägsta nivån är höjd".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback