Tisdag 060328 Skogspromme

Kvällspromme med Lydnad och löst springande hund i skogen. När jag kom hem så sade Tove: "Men mamma.... du skulle ju ine vara borta nå länge, du har varit borta mera än en timma!!!"

Inkallningsträning - bra, Ett frispel. Bröt själv (jag står stilla!!!) och då kan jag säga; jamen kom då. Så då kommer han bums. Övriga inkallningar gick bra!

Det ligger en del i det Affe säger; det är som om du inte når in

Började med backa, sittande, vid sidan. Jo då en liten bit bakåt kom vi. Så nu har vi börjat.

Vad värre är - det är betydligt lättare att gå lös under "med mig" kommando vid sidan, än kopplad (som går ok). Förmodligen har jag varit superkonsekvent med löshund. Och bara vanligt ordinärt konsekvent med koppel, vilket också syns på resultatet. Det är väl bara att göra nåt åt det då.

Så är det med denna lilla Mixo, han är så kul att vara med att tiden  bara flyter iväg.

Började att lägga ut små mini fält i kväll. Mest för att kolla att han begriper att han ska komma in med en pryl i taget - det begrep han. Inomhus har han en tendens att stoppa in så många av sina leksaker som möjligt i munnen.

Att hoppa upp på stenar och sitta still och vänta på kommando -det är ju urkul, tydligen. Undrar hur jag ska använda mig av detta??? Kanske vid början till vänster/höger dirigeringarna, som klockan.... Vi får se...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback