En kämpig dag 060312

Idag har vi ramlat lite bakåt ...

Igår var en jobbig dag mentalt för Mixo, så det fanns mycket spring lagrat i de benen.

Skidtur på isen - abborre var ett fint byte som Mixo ansåg att det var hans, och enbart hans eget, till att börja med. Jag kände att situationen blev jobbig och kallade in förstärkning. Det slutade med att  han apporterade abborrar, efter en allvarlig diskussion. Men det kändes trist att se den där urflippningen igen.

På vägen hem hade jag honom lös vid mina skidor under kommando "med mig" - det fungerade utmärkt. När skoter dök upp som störning så stannade vi kommando "stanna". Och inga missöden blev av.
Längtar till nästa säsong när man kan sela på denna springglada hund och låta honom dra.

Kvällstur med störning av Viska och Pärla. Vi har höjt störningsnivån betydligt - och det gick väl ok.

Det är väl ändå tur att jag vet att det oftast brukar gå fyra stora steg framåt efter det att man tagit två bakåt.

Kommentarer
Postat av: Marie

När man sitter på sin stubbe så här efteråt så konstaterar man vilken enorm skillnad det är på Mixo mot för en månad sedan. Dom störningar vi haft i kväll fanns inte på kartan då......
Kollar web & mailadress till Affe och skickar - jag är jätteintresserad av en sån kurs igen!

/M

2006-03-12 @ 21:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback