Tränar och tränar del 2

HÄR FORTSÄTTER SAMMANFATTNINGEN. Risken är att jag glömmer nåt, men då får det väl vara så...

Träningen fortskred efter Internatet iBgn med lydnad och strama tyglar. Så här efteråt vet jag att det gav resultat.

Träna så här i två veckor sade Håkan; och se vad rätt han fick! (vet jag nu)

Efter 14 dagar gav vi oss iväg till Rödön för att möta nästa expertpanel: Lena Brattsberg och Anki (som jag inte vet om jag hörde efternamnet på).

Ytterligare en lärorik helg, och då jag (och alla som skräcken i Bispgården, dvs Speedy Gonzales, SpG) fick se Mixo apportera med nån fason, fastän andra deltog.
Framförallt kan jag se att Mixo kan alltbättre vara passiv, han klättrar betydligt mindre på mig numera, dvs stressnivån är sänkt.

Nåväl, vi gick på linje, och Mixo skötte sig utmärkt, till att börja med..
Sedan , som tur var, fällde han ut hornen, och visade vem som bor därinne... (Mr SpG). Tur, säger jag, därför att precis rätt kvinna stod vid min sida och sade.
"Domdera honom nu" - "Du gör rätt, fast jag tror du har gett upp". Tack Lena! Du fick mig att spotta i nävarna och ta nya tag.
OCH vad ingick i detta program om inta samma som Affe och Håkan tidigare visat/vurmat för, ytterligare en som talar samma språk. Till mig att utföra, jippi!
Inte nog med det - du drev mig vidare att slutföra den uppgift som han var ålagd ifrån början.

Detta var en del av behållningen i helgen - träna så hunden lär sig. Se till att slutföra det du påbörjat. Tillrättalägg situationer så att det blir som du tänkt dig.
Jag fick ytterligare några verktyg till min låda, samt en del övningar som jag lagt i skattkistan för kommande dagar.
Dag två kunde Mixo delta i övningarna på samma villkor som andra. Handlingsberedskap är påkopplad, men jag får äntligen användning för det han har medskickat i bagaget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback