Ibland går tåget....060622

Å då är det bara att hänga på..........

Så blev det idag när Mixo skulle få sig ett avsvalkande dopp i all enkelhet...

Han spontan badar inte, så jag kastade en boll i vattnet.  I och upp med den till matte.
Ny boll .................................ooops! över till andra sidan ån, och jag hade skickat Mixo som på en "gladapport". Men jaja, vi får väl se.

Då visar det sig att han är mycket målmedveten, över ån, upp på andra sidan, hämtar bollen i allt sjögräs. Ser sig om, finner en bro, tar landvägen hem till matte i full fart.

Eftersom jag är som jag är måste jag kolla om det var otäckt för honom , eller om det gav mersmak. Så vi gjorde om det igen.

Vilken hund!
Kanske inte nåt jag medvetet skulle ha lagt in i träningen denna säsong ens.... men nu blev det ju så.

En  annan gång får vi hitta ett ställe utan bro, undras hur det går....?

Vilsamt, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback