Fält på nya marker 060625

Jag och Ylva, Viska & Mixo

Kvällen började med att hundarna fick härja medan vi funderade över vad vi ville träna.

Viska, flat, tränade markeringar. Gick jättebra.

Mixo fick först vara med som passiv, när jag kastade åt Viska. Han tom pep vid ett tillfälle! Bra eg, för det var i ett läge så att jag kunde korrigera, med önskad effekt!

Transporterna i skogen med lös Mixo går riktigt bra nu. Han går vid min sida även om Viska frestande viftar på svansen två meter framför. Det tycker jag är bra, det var nog så svårt bara för några veckor sedan.
Vilken tur att jag tänkte efter "Det som gick bra blev sämre - När??? och varför??? Jo, jag övergav en metod för att testa nya (för mig). Jag har nu återgått till den första, och det tyx vara bäst för oss, just nu iaf.

Övning 1 Linjetag med dummie, inkl handtag. Bra - han gick inte i fällan att kuta till Viska.
Fält - som Ylva lade ut.
Hade Ylva med på fältet, för att hjälpa till med att gå in till mig, om det behövs. Ibland gör det det, ibland inte.
Jag hade tur och fick korrigera en revirpinkning på fältet oxå. Bra! Hoppas det sitter kvar. Det krävdes lite övertygelse för att få igång motorn igen efter det. Efter en par försök, så gick det bra och dessutom blev inlevereringarna betydligt bättre!

Avslutade med två linjetag (det första blev lite struligt). Jag tränar där med handtagen framme på dummisarna, eftersom jag är 100 % säker på allt annat i den övningen. Vad noterar jag??? JO, den rackarn bollar in dem i rätt grepp några meter framför mig, liksom i steget.
Jag har sett det förut - undrar vad det betyder? Matte vill ha dem så, är min favorittolkning.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback