Fält igen 060627

Idag var vi i Järsjön. I mammas och pappas stuga.

Jag lade ut ett längre och smalare fält än vi klarat tidigare.
Nog finner hunden, han plockar upp.
Lämnar i hand.
Men... vid varje träningstillfälle får jag påminna om att leveranserna skall ske hem till matte.
Sedan är de som om poletten ramlar ned,  "Jasså - samma gäller ännu, ok-då kör vi så."

Mest stolt idag över tre saker

 1 han var tveksam långt bort. Det såg ut som om, ska jag busa eller ska jag komma in. Ett vänligt Mixo, kom! Var det enda som fick honom att bestämma sig, för att leverera in.
2 Den yttersta apporten, 50 m, kom han spontant in med. Matte visar sin glädje, får levererat i hand och slick i ansiktet!
3 Efter avslutat träningspass - där paus för att uppfostra bråkande barn ingick :-(   - så behövde jag använda Mixo för att hitta igen en del dummisar, som jag i pausen glömt markera själv. Intressant att gå med honom lös och nära- se hur nosen höjs- vädrar- väntar på ett skick - ringar- finner och leverera i hand. Vad duktig du är Mixen!

Visst går det framåt - jag minns tider i våras då det inte fanns på kartan att träna sådana här saker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback