Vattenhunden 060728

I vatten bara funkar det.
Tränade på samma ställe som sist, när jag pratade om dubbel.
Törs knappt erkänna det...
Jag var tvungen att prova trippel
Det gick!
Jag fuskhjälpte honom, genom att vända mig i de olika riktningarna, men ändå! Att han kan!
Jag vill att det (kanske inte sånt då, men enklare övningar) ska funka i andra miljöer oxå.
Husse var med, det brukar alltid påverka arbetsinsatsen positivt. Han jobbar för mig, utan tvekan, inget tjafs eller trams om att välja husse istället. Kanske han har lite rollen av "ordningsvakt", jag vet inte.
Vidare jobbade vi på öppen yta (nyslaget fält, gräs ca 15 cm), minimalt med vind, med enkelmarkeringar. En miljö som bara utlöst spring tidigare, idag gick det super!
Jobbar uteslutande med tennisboll i markeringarna nu.
Dummisen används bara vid gripande träningen, vilken fortsätter framåt. Gripandena börjar bli riktigt bra, även på plan mark. Han griper allt bättre, tassarna används alltmera sällan, även sökande efter nåt litet hörn att gripa tag i.
PÅ det sättet tror jag att man kan underhålla båda delarna samtidigt, den som lever får se.

Har lagt ut ett blodspår, som vi ska ta imorgon bitti. Första 12 timmars spåret. Spännande att se hur det går.

Tog upp första potatis stjälken idag. 15 minimala "pärer" i ett stånd! Ska vi äntligen lyckas med våra odlingsförsök. OCH blåbären är mogan i Pålgård, massor av smultron - VILKET BÄRÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback