Psykisk könsmognad, på ingång??? 060709

Misstänker detta, så nu är det till att spotta i nävarna och vara stark, mentalt!
Idag under fältarbetet, så gick det inte särskilt bra. Mixo hade återfall - rejält!
Jag tappade humöret - vilket jag vet egentligen bara gör det hela värre!
Dumt av mig

"LÄGSTA NIVÅN MÅSTE HÖJAS" - sagt av Thord Hemmingsson. Klokt, och det ligger mycket i det.

Nåväl har man satt f-n i båten får man väl ro den i land.
Så visst genomförde vi fältarbetet.
Ny strategi:

Lägg självständiga fältarbetet åt sidan. Mixo finner det som finns där ute.
DET behöver jag inte oroa mig för.
Träna markeringar och lydnad/dirigering.
Träna mera aktiv lydnadsträning.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Jag har en träningskompis vars jaktgolden är ungefär lika gammal som Mixo. Hon jobbar mycket på att han inte ska ges tillfälle att "tänka själv". När vi tränar personsök så visslar hon direkt när han greppar rullen. annars finns risk att han söker igenom hela banan själv. "Kan själv"....... Jag har frågat Lasse om han vet något ställe där det finns storförpackning med tålamod på burk, för det behöver man rätt ofta :-) Imorgon åker vi till Höghedens och tränar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback