Tävlingslydnadskurs 061204

Ikväll hade vi domarbesök. Vi skulle ha valt ut tre moment förutom platsliggning/tandvisning.
Det hade jag förträngt!!
Jag var ju helt inställd på musmattan jag :s

Nåväl jag valde inkallning, ställande och hopp.

Men, lilla vän....
Mixo var inte med på noterna alls i afton.
Det började redan innan jag visste att vi skulle "tävla". Han var som lite låg och tryckt, jag kände inte igen honom alls.
Det kan bero på många saker; vi har identifierat löptiken. Hon går i VÅR kurs. Jag tycker det är bra att träna på det, men visst blir det en störning.
Det kan också bero på att situationen var ny och annorlunda på många sätt. Sådant brukar ju Mixo lösa genom att springa .....typ Mr SpG. Men det går ju inte nu....

Det vi fick med oss på vägen är att Mixo omedelbart reagerar rätt på mitt kommando i varje moment. Vilket är bra!!
Annars gick det ju inte alls lika bra som när vi tränar, men så är det ju alltid.
Domaren funderade över att han kan vara jättestörd av linan. Så kan det nog vara, men jag tycker att han brukar vara rätt så obekymrad om den, vanligtvis.
Hur sugen var jag på att inte använda den????? Massor!!!!! Men jag ska hålla mig till planen och inte lockas utav frestelser att gena.

Det jag ändå känner är att Mixo haft två tillfällen när det inte varit så himla kul på planen i rad. Får inte hända igen. Vi har kurs på lördag, avslutning, då ska jag ta hand om just detta.

Man kan ju inte vara på topp jämt! Inte ens om man bor i Jämtland!

Det känns inte så bra att se detta uttryck i ögonen på honom. Fast... nu tröstar jag mig med att så såg han ju ut i början av "håll fast" träningen förut, men det rätade ju till sig.

Kommentarer
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Hmm, det skulle se ut det, att ta med sig musmattan ut innan man kör hoppet t.ex! Vad har du för planer för att det ska bli roligare på lördag?

Postat av: Lotten

Köra på säkra lustfyllda kort. Bara vara...Leka....
Platsen och dofterna behöver INTE ge dig knepiga vibbar...
Läsa honom och lyfta honom. Om det behövs.
Jag vet ju att jag kan
Hur vore det med ett cirkelrally (nej då-det tror jag kan bli FÖÖÖR likt en cirkus!)
Jag är vid gott mod. Han är ju inte så svår att lyfta...

2006-12-05 @ 22:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback