Störningsstegring 060823

Cecilia o Gus som kom åkande från Östersund, Marie och Vira, Viska o Ylva och vi hade stämt träff på Krokvågsmoan.

Jag kände att det var bäst att ge Mixo bästa möjliga förutsättningar för att lyckas utföra ett säkert arbete.
*1 Bekantat sig med miljön INNAN resten dyker upp
*2 För att finta resten av sällskapet hade jag gjort iordning en fikakorg, som vi inledde kvällen med. Detta medförde att alla hundar var med på picknickfilten i 15-20 min. Den tid det brukar ta för Mixo att varva ned i andra hundars sällskap.
*3 Först ut i träning, med de andra hundarna i bilen, bara med publik av homo sapiens.

Vi gjorde de övningar i dirigering som vi är säkra på hemma.

Därefter kom en hund i taget fram och körde ett pass, medan vi var passiva.

Till slut var alla fyra hundarna framme, och Mixo fick köra några pass till.

Jag tyckte han skötte sig  mycket bra. Det var endast vid ett tillfälle han avvek mot de andra ekipagen, men det gick att bryta utan några större åthävor, för att därefter utföra det moment som han avvek ifrån två ggr perfekt!

Det visade sig under kvällen att fårstängselträningen föll de andra i smaken, coh Cecilia fick med sig en rulle hem till stan.

Vad kul att kunna träna med andra!

Kommentarer
Postat av: A-L

Fikakorgen var ett genialt drag ... :-))

2006-08-24 @ 21:33:17
Postat av: Lotten

Lättlurade kompisar....

2006-08-25 @ 10:38:55
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Vilket smart upplägg av dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback