Jag blir så glad när det funkar!! 060814

Igår var jag LÅG, Mixo hade ett återfall. Fast vi löste uppgiften och så vidare, jag ger mig ju inte. Men det är SÅ trist. Idag har jag vänt mig åt ett annat håll. Jag jobbar med nåt annat helt enkelt. Linan har vi på i vissa situationer, inte i dem där jag vet att det funkar ändå.

Tillbaka till ordspråket Ingenting är omöjligt bara mer eller mindre svårt...

Både igår kväll och idag har vi varit och inspekterat avverkningen som pågår på vårt "skifte".
Mixo håller sig hela tiden i närheten, när jag blir efter kommer han i full kareta och letar reda på mig. VAR är hon??? Bra Mixo, det är så du ska vara.
När vi stannar och pratar med skogsarbetarna, så sätter han sig hos mig, spontant, och väntar! Bra!
Alldeles som man förväntar sig

Mixo får ordet; "By the way...Hur dum ÄR Husse som går emot skogsmaskinerna, utan att tveka. Han verkar inte klok, jag hämtar matte - ett säkert kort. Intill henne är jag trygg"

Summasumarum, i vardagslag så har vi det bra. Det måste jag komma ihåg när olyckskorparna målar den fule på väggen åt mig.

I nya lydnadstänket, så jobbar vi med gripande, fast med lite avstånd. Möjligt att jag stått för länge stilla vid samma moment?!

UT tecken, funkar jättebra. Fast jag belönar med att det finns köttfärs på fat bakom istället för nåt att hämta. Då kan jag träna tecken, utan att det blir med dummisarna. Funkar skitbra, och klickern är med!

det tog ca fyra ggr innan han började tvärvända bakåt på mitt tecken. nu har vi väl jort 10-15 upprepningar, alla lyckade och vi har ett avstånd mellan mig och Mixo på tre m, och belöningen ca 7 m bakom. Kul metod! Mixo duktig=Mixo glad=Matte glad

Har köpt en ny bok
"Med sikte på 10:an", av Kenth och Niina Svartbergh. Mina planer på lydnadstävlingar pågår alltså i huvudet. Som ett delmål - det är ju jakten jag eg vill till, men kanske via en omväg.
Ska ta och fråga Kim - klickergurun-om dettta med targetpinnen. Tror jag hajar principen - lättare att träna position vid fotgående tex. förmodligen en förlängning av mitt target-pekfinger.


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag tror att överföringen av "jag ska minsann visa......." håller att lägga sig på plats tillsammans med "tisdagspackningen" :-) HEJA PÅ!!!

Kan vi träffas i veckan någon kväll för ett fält till Virus? Skulle ha haft en "inkastare" till den där "svansviftande hängaren över dummien" *morr*

/Fröken von Plurr

2006-08-14 @ 20:31:13
Postat av: mixo

Det är klart!

2006-08-14 @ 22:50:44
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Här har du en till som är djupt försjunken i den boken just nu :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback